מבזקיםפוליטי / מדיני

"אני היחיד בכל היבשת שהצליח להרוויח כמה לירות מהזוג נתניהו"

חברי המועדון העסקי אקדמי של אוניברסיטת תל אביב בראשותם של נשיא אגודת הידידים אמנון דיק והמנכ"לית עדי אולמרט, התייצבו היום (שישי) ב"קאמילו” רמת אביב, לשמוע את בכירי הפרשנים הפוליטיים, אמנון אברמוביץ, ירון דקל ובן כספית על במה אחת.

תחת הכותרת בחירות 2019 – רגע לפני, ובניהולה של דנה רכטמן סמנכ"לית פעילות ותוכן הגיעו לאירוע רבים מחברי המועדון ובהם: בני פדני, ליאורה עופר, סמי סגול, יגאל לנדאו, איציק שנידובסקי, ענת לוין, מיבי מוזר, צבי ימיני, ליאור רייטבלט גבי רוטר ואתי קסטרו, שאול קוברינסקי, רינת ומוטי כוזהינוף ואחרים.

במהלך האירוע התבקשו חברי המועדון ל"התפקד" אנונימית ולענות על השאלה: מי ירכיב ממשלה – נתניהו או גנץ. בהצבעה השתתפו 125 מהנוכחים שקבעו -61 בעד גנץ ו-61 לנתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בוטיק ההשקעות "אביב שגב" ניהול השקעות בע"מ העוסק בניהול תיקי השקעות ובייעוץ בהשקעות ללקוחות פרטיים ולחברות ובניהול קופות גמל וקרנות השתלמות, בראשותם של דנה אביב-אופיר ואבי שגב, נתנו את חסותם לאירוע.

אברמוביץ סיפק לנוכחים שתי כותרות:

בעניין החקירות אמר: "אני לא ארחיב אני רק אומר לכם שנתניהו חשב שאני יכול להשפיע על מקבלי ההחלטות בעניין החקירות ואני בפועל הרי התומך הגדול בחקירות.

בעניין החיקוי של ערוץ הליכוד התבטא אברמוביץ לראשונה פומבית ואמר: " זה עניין מקצועי ולא אישי. אין ספק שביבי ובנו מובילים קמפיין מסיט נגד התקשורת ואני בראש. נעים זה לא. לפחות זה סרטון שמתבסס על פציעתי במלחמה ולא על כך שנפצעתי במהלך מבצע להרצת מניות טינסקרופ."

מימין לשמאל- ירון דקל, בן כספית, אמנון אברמוביץ'. צילום: איציק בירן

אמנון דיק שניהל את הפנל, ביקש מכל אחד משלושה להשלים את החסר:

ראש הממשלה נתניהו הוא….. אמנון אברמוביץ: "הוא מאוד אינטליגנט משכיל באמת עם השכלת עומק , תפיסה מהירה זכרון ארוך ויכולת נסיון. אלא מה- אתם יודעים שמה שקובע בסוף זו לא היכולת ולא הכישורים, מה שקובע זה האופי, ונתניהו יש לו ראש פנטסטי ויכולת לימוד . פשוט בין הראש לבין הישבן לא מחבר שום דבר!"

בני גנץ הוא… בן כספית: " בני גנץ הוא מועמד של פשרה בתקופה שבה אנו צריכים פשרה, כל מה שאמנון אמר על נתניהו נכון- האיש הגדול הכי קטן שאני מכיר ולהיפך. מצד שני אני הבן אדם היחיד בכל היבשת שהצליח להרוויח כמה לירות מהזוג נתניהו בגלל הספרים שכתבתי.

זו מערכת הבחירות הכי…. ירון דקל: "מערכת מלוכלכת ברשתות החברתיות באיגודם הפעיל של רבים מהשחקנים הפוליטים ובמרכזם החברים מהליכוד. אמנון תרם לשאלה ואמר כי זו מערכת בחירות אחת התרבותיות שאני זוכר. בן כספית העדיף להשוות אותה למערכות בחירות קודמות באמצעות הכדורגל — קשה מאוד להשוות זה כמו לשאול מי יותר גדול מסי או פלה, קח את פלה מהסוונטיז כשהכדורגל היה אחר. היום הוא לא נכנס לספסל של ברצלונה. האלימות הפיזית של שנות ה80 התחלפה לאלימות רשת. הרשתות מנקזות כי הרבה יותר כל לגדף בטוויטר מאשר להניף סכין באסיפת בחירות".

בפינת השאלות ההדדיות ועל יחסי הזוג נתניהו:

אמנון אברמוביץ שואל את בן כספית: "לבן ולי היו ויכוחים, בן היה מתוקפיה של הגברת נתניהו ואילו עלי אמר נתניהו :" אברמוביץ' הוא היריב הכי גדול שיש לי בתקשורת אך לזכותו יאמר שהוא שומר על שרה". אז בן צדק, אני טעיתי. ואני רוצה שבן יסביר למה בן צדק ואני טעיתי. בן: "תראו אני עשרים שנה בעניינים האלה של הגברת נתניהו, ובכל הרצאה בארץ או בחו"ל, השאלה הראשונה נשאלת עליה. אני הבנתי די בהתחלה שלא מדובר באשת ראש הממשלה אלא ב"ראש ממשלה שותף". עכשיו זה הופך אותה לאישיות ברת סיקור וברת פרסום כמעט על כל דבר"

כספית: רק שני עיתונאים במדינה נגעו בדבר הזה – רביב דרוקר ואני ושנינו העיתונאים היחידים שהוא לא נפגש איתם לא מדבר עליהם ואפילו לא חושב עליהם. זו מערכת היחסים הכי מרתקת הכי מוזרה והכי על אנושית שאני נתקלתי בה- הפאוור קאפל של ביבי ושרה. הוא רה"מ עשור- אולי כולנו טוחנים מים והיא המפתח להצלחתו.

מימין לשמאל- ירון קל, בן כספית, אמנון אברמוביץ', אמנון דיק. צילום: איציק בירן

מהם לדעתכם סיוטי הבחירות של המועמדים:

הסיוטים של נתניהו – 8 מנדטים לפייגלין והאחרות שלא עוברות את אחוז החסימה. הוא איש עם הרבה פחדים וחיי את תמצית פחדיו, אבל סיוט הדין, הוא המרכזי, הסיוט של גנץ – שהשמאלנים ישארו שמאלנים ושלא יבואו להצביע

שאלת נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר: סמוטריץ, פייגלין ומירי רגב וגילה גמליאל מעוניינים בתיק החינוך, מה תגובתכם? בן כספית – אשכנזי הוא המועמד הנכון, דקל – תיק החינוך יהיה פיצוי למישהו וזו הבעיה, וזה יכול להיות גם מישהו כמו גלעד ארדן או ישראל כץ,

מימין לשמאל- ירון דקל, בן כספית, עדי אולמרט ואמנון אברמוביץ'. צילום: איציק בירן

טיפים לסטודנטים:

בשורה הראשונה ישבו שלוש סטודנטיות מהחוג לתקשורת באונ' תל אביב וכל אחד משושלת ה"טנורים" התבקש לתת עצת זהב אחת למי מהן שרוצה להיות "כוכבת" תקשורת. ירון דקל: "להתחיל מלמטה עם עבודה קשה ותגמול נמוך ומי שחרוץ ומוכשר יכול לטפס למעלה אבל לא להרים ידיים. התנאים של העיתונאים המתחילים הם לא תנאים קלים. בן כספית – "כל פעם שאני נתקל בסטודנטים אני שואל מה הם יודעים שאני לא. את הילדים שלי לא אשלח לתעשייה הזו. אם כבר אתן שם- שתי התכונות הנדרשות החשובות הן סקרנות ועקשנות , לא לוותר לא להילחץ לא להתקפל גם מול הרוח כי אין תפקיד מעניין יותר מהדבר הזה. לא הייתי מחליף את החיים שלי בשום דבר אחר. והוסיף לתורמים שישבו באולם: התחלתי ללמוד ב85' וסיימתי ב96' תחשבו כמה שכר לימוד תרמתי! "

אמנון- "צריך להגיד תודה ,כולכם תורמים אתם כאן בזכות ולא בחסד ובמדינת ישראל כשאנשים תורמים לקהילה זה ראוי להערכה. לגבי העיתונאית בפוטנציה- אתן לומדות גם פסיכולוגיה גם מדעי המדינה, תניחו לתקשורת זה לא מקצוע, אבי זכרונו לברכה שהקים קיבוץ מאוד זלזל באנשים שלא עבדו. אני הייתי בן 30 שקיבל טור במעריב ואבא שאל אותי מה אתה עושה בחיים. עניתי לו אני בעל טור, והוא אמר לי – אהה, אתה כותב בעיתון ,עניתי לו כן, ואז הוא אמר לי "אצלנו כתבו אחרי שעות העבודה".

9 תגובות

  1. אברמוביץ שרוף ושפל מי צחק על הנכות שלך ? שאמרו עליך שאתה נראה טיל? במערכון איזוטרי?
    אל תתפלא שלועגים לך לנכות שלך ולטמטום שלך את השכל כבר הבנו השפרצת על דפנות הטנק בסיני,אתה פשוט מסכן…

  2. זו תגובה ימנית פאבלובית. שליפה מהמותן על אוטומט, בלי לעצור לחשוב קדימה. מאשים את מי שמבקר עיניינית, כאילו הוא מונע משנאת חינם, ואינך מבין שהתגובה שלך עצמך נובעת מאותו מקום עצמו, משינאת החינם שלך לעיתונאים. במקום להתייחס לגופם של דברים ודעות שלא מקובלות עליך, אתה תוקף את האנשים לגופם.

  3. כל הכלומניקים אוכלי החינם מציציים זוחלים שיצאו מהביב תפנימו חבורת כלומניקים אתם מגיעים רק לגובה הביצים של נתניהו ומשפחתו ומה שנשאר לכם זה לנשק לו אותם עכשיו חזרו חזרה בזחילה לביוב

  4. רוב הישראלים רוצים את השילטון של הימין. אם נתניהו היה מתפטר אז היו בוחרים במחליף. נתניהו נשאר בכדי להציל את עורו ולא למען ישראל. עכשיו ישראל נאלצת לבחור במפלגה אחרת רק בכדי להתפטר ממנו. נתניהו הזיק הרבה לימניים.

Back to top button