חדשות הארץמבזקים

"התיירות ממשיכה לשבור שיאים על אף המצב הביטחוני וירי הטילים"

הישג חסר תקדים בתיירות – לראשונה גם במהלך ירי טילים, התיירות עלתה לשיא חדש של 426 אלף תיירים בחודש מרץ

המצב הביטחוני לא השפיע על מגמת העליה בכניסות התיירים, והרבעון הראשון של 2019 נסגר בצמיחה של 11% לעומת אשתקד וצמיחה של 43% מלפני שנתיים. בחודש מרץ 2019 נכנסו לישראל 426.2 אלף תיירים, עליה של 8.5% ביחס לחודש מרץ אשתקד, וזאת לאחר עליה של 14% בכניסות תיירים בפברואר ועליה של 11% בינואר 2019. סה"כ ההכנסות מתיירות בחודש מרץ 2019 נאמדות ב-2.2 מיליארד ש"ח.

שר התיירות, יריב לוין אמר כי "התיירות ממשיכה לשבור שיאים גם ברבעון הראשון של 2019, עם עליות מרשימות בכניסות התיירים לישראל. על אף המצב הביטחוני וירי הטילים, חודש מרץ ממשיך בזינוק בכניסות התיירים, בזכות עבודה מאומצת וכלים שיווקיים חדשניים הנושאים פרי ומביאים לתוצאות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "נתוני חודש מרץ והעליות ברבעון הראשון של 2019 הם תעודת כבוד למוצר התיירות הישראלי, לשיווק האינטנסיבי וכמובן למשרד התיירות אשר עבר שינויים והתאמות לשוק התיירות הבינלאומי ויש לכך תוצאות מוכחות. השיאים וההישגים בתיירות, הנמשכים גם לתוך שנת 2019, הם כתוצאה מפעילות יומיומית אינטנסיבית של המשרד בשווקים ברחבי העולם".

נתוני חודש מרץ משקפים עליה של 8.5% ביחס לחודש מרץ 2018, ועליה של 45.5% ביחס לחודש מרץ 2017. בסה"כ בחודשים ינואר–מרץ נכנסו 1,054 אלף תיירים לעומת 948 אלף תיירים בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה עליה של 11.1%. כמו כן, היקף ההכנסות מתיירות נכנסת בחודש מרץ נאמד ב-2.2 מיליארד דולר. מתחילת השנה היקף ההכנסות מתיירות נכנסת נאמד ב-5.5 מיליארד ש"ח.

בדרך האוויר נרשמו 368.2 אלף כניסות תיירים בחודש מרץ 2019, עליה של 5.7% ביחס למרץ 2018 ועלייה של 44.1% ביחס למרץ 2017. בדרך היבשה נכנסו לישראל 58.1 אלף תיירים בחודש מרץ 2019, עליה של 30.3% לעומת מרץ 2018 ועליה של 54.7% ביחס למרץ 2017.

המזרח הרחוק כבר לא כל כך רחוק

בחודשים ינואר-מרץ 2019 חלה עלייה של 44% במספר התיירים מהמזרח הרחוק, לעומת התקופה המקבילה ב-2018 ועליה של 56% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017. מתחילת השנה הגיעו לישראל כ-125 אלף תיירים מהמזרח הרחוק. סין וקוריאה הדרומית הן השיאניות בכניסת תיירים לישראל מארצן, כאשר 42.2 אלף הגיעו מסין ו-24.5 אלף הגיעו מקוריאה הדרומית. בסין חלה נסיקה של 80% מתחילת השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ובקוריאה הדרומית נסיקה של 61%.

מגמת העלייה בתיירות ממשיכה גם תחת איום הטילים

4 תגובות

  1. איזה מילים ריקות מתוכן "גנץ יחזיר אותנו לימים של הפיצוצים ברחובות"…. לא להאמין איך ביבי שיבש את דעתכם!! אדם שהיה רמטכ"ל וחתום על אינסוף פעולות ומבצעים צבאיים מוצלחים יוביל אותנו לימים של פיצוצים ברחובות – איזו בדיחה.

    נזכיר לך שביבי היה קצין זוטר בסיירת מטכ"ל…. יש מה להשוות בכלל את דרגתו לרמטכ"ל העומד בראש הצבא? ביבי הוא אמן חושים כמו נמרוד הראל וליאור סושרד…(לדעתי אפילו הרבה יותר מוצלח מהם), טומן בראשם של אזרחי המדינה בדיוק את מה שהוא רוצה ומכוון. אדם כזה מסוכן למדינה. הוא גרם לעיוורון מוחלט בקרב מצביעיו ולא משנה בכלל מה הוא עושה בפועל. עד כדי כך שגרם לבוחריו להגיד "לא אכפת לנו שקיבל סיגרים, שמפניות…." הזוי גרם להם לקבל אפילו שחיתות לדבר לגיטימי שמותר לראש ממשלה.

    נתניהו חלאס – חייב ללכת לבית. תודה על השנים אבל מאסנו מההתנהלות הרברבנית והאגואיסטית שלך! בתקווה שגם בוחרייך יבינו זאת בסוף. כל אחד אחר מלבד נתניהו הוא אלטרנטיבה שלטונית עדיפה ממנו.

  2. בטחון זה דבר יחסי.אף אחד לא טען שהמצב הבטחוני הוא אופטימלי, אבל יחסית לממשלות קודמות שהיו לפני נתניהו הוא טוב בהרבה .תמיד יהיו גלים שיבואו וילכו ואם תיירים מגיעים גם שבא גל, סימן שהמדינה בידים טובות.אגב,גנץ יחזיר אותנו לימים של הפיצוצים ברחובות,לא כדאי לנסות אפילו.

  3. אתם מבינים איזו ממשלה דפוקה זאת? הם מודים כשהמצב הביטחוני בקרשים כדי להתרברב שהתיירות בשיא…. אבל משדרים לאזרחי המדינה בקמפיינים שהמצב הביטחוני הוא הטוב ביותר. העיקר לשקר, כל שקר מותר כדי לקדם את האינטרסים. ממשלה בזויה והזויה…. כשהראש חולה (נתניהו) כל הגוף סובל (חברי הממשלה)! יאללה עוד כמה ימים הבחירות שיסתלק לנו כבר הביבי הזה מהעיניים. תודה ולא להתראות.

Back to top button