צרכנות

חזית הטכנולוגיה כפי שבאה לכדי ביטוי במוצרי אפל

חברת אפל היא החברה המסחרית הגדולה והמצליחה ביותר בעולם, חברה ששווייה עולה אפילו על זה של גוגל או פייסבוק, וקיימת לכך סיבה טובה ביותר – בניגוד לחברות האינטרנט הגדולות, אפל היא יצרנית של חומרה – מחשבים וגאדג'טים למיניהם המופעלים באמצעות טכנולוגיית המחשוב המתקדמת ביותר בעולם, זו המפותחת על ידי אפל עצמה. לא בכדי האייפון הוא אחד המכשירים הנפוצים ביותר בעולם למרות שאינו מכשיר זול במיוחד, והדבר נכון לגבי שורה ארוכה של מוצרי אפל נוספים. מה מעידים המוצרים האחרונים והמסקרנים של אפל על המקום אליו מגיעה הטכנולוגיה בימינו, על החזית העכשווית של העולם הטכנולוגי?

 

השעון החכם של אפל כדוגמה לכיוון אליו צועד עולם הטכנולוגיה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנים האחרונות אחד המוצרים המסקרנים ביותר של אפל הוא ה"Apple watch" – השעון החכם של אפל, הנמכר בישראל וברחבי העולם בכמויות גדולות. הסיבה לכך שמדובר במוצר מעניין במיוחד בו שווה להתמקד היא כי מוצר זה מסמל במידה רבה כיוון עיקרי אליו צועד עולם הטכנולוגיה כולו. כיוון זה הוא השילוב בין נתונים ביומטריים – נתונים המתקבלים מהפעילות הפיזיולוגית של גופנו, לבין כוח המחשוב האדיר שקיים כיום בעולם ונגיש לכולנו באמצעות מוצרים מתקדמים דוגמת השעון החכם של אפל. שעון זה מכיל שורה ארוכה של חיישנים ורכיבים מתקדמים ביותר, המאפשרים לו למדוד נתונים בסיסיים שונים של המשתמש, החל מדופק ועד לתנועות השונות של הידיים. הנתונים הללו מתורגמים לשלל יישומים שונים המאפשרים לנו, לדוגמה, לנטר את הפעילות הגופנית שאנו עושים, את המצב הגופני הכללי שלנו, את ההתקדמות שלנו בתהליכים כגון דיאטה או כניסה לכושר וכד'.

בנוסף, מספקים שעונים חכמים שכאלו מספר רב של כלים מתקדמים העומדים לרשות המשתמשים בהם, החל מכלי מדיה שונים ועד ליישומים דוגמת ניווט, יכולת לתקשר עם הסמארטפון ולהריץ שלל יישומים נוספים ועוד.

מבחינות רבות, ניתן לתאר את השעון החכם של אפל כסמן של העתיד הקרוב יחסית המצפה לנו בכל הנוגע לעולם הטכנולוגיה – גאדג'טים אלגנטים, נוחים וסופר יעילים ומתקדמים, המאפשרים לנו יישומים שונים שבער לא יכולים היינו אפילו לדמיין שיהיו זמינים עבורנו באופן ממשי ונגיש כל כך. לקטלוג שעונים חכמים גלשו לחנות באינטרנט.

 

האייפד כסמל המהפכה הדיגיטלית ברמה היומיומית

את האייפד של אפל כולנו מכירים כבר מזה כמה שנים טובות, ומדי שנה מוציאה אפל אייפד חדש, משוכלל ויעיל יותר מקודמו. אך במקום להתמקד במפרט הטכני וביישומים החדשים השונים של האייפד החדש, נתמקד במה שמסמל הטאבלט עצמו – קטגוריה שלמה שנולדה עם האייפד של אפל.

טאבלטים משמשים כיום מגוון עצום של אנשים, במגוון רחב ביותר של תחומים. זה אולי התחיל בתור גאדג'ט שרכשו חובבי טכנולוגיה מושבעים לשימוש ביתי ולצרכנות מדיה בעיקר, אך במהרה הפך לכלי עבודה בסיסי וראשוני עבור מיליונים רבים של בני אדם וארגונים כאחד. היום ניתן למצוא את האייפדים (וטאבלטים בכלל) בכל מקום – החל מפקידות קבלה או דיילים באירועים ועד למלצרים בבתי קפה, מנהלים של עסקים המעוניינים לפקח על העסק מכל מקום ובכל שעה, אחוז ניכר מהנוסעים ברכבות, אוטובוסים או מטוסים, מורים ומרצים והרשימה עוד ארוכה ובלתי נגמרת.

במובנים רבים, האייפד סימן עם בואו את בשורת הכניסה של טכנולוגיית המחשוב החדשה של המאה העשרים ואחת לחיים היומיומיים של כולנו, בדרכים נוחות אותן לא יכולים היינו להעלות על הדעת לפני עשרים שנים בלבד…

Back to top button