כלכלהמבזקים

בנק ישראל: הריבית במשק תישאר ללא שינוי, ברמה של 0.25%

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני) להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.25%. מבנת ישראל נמסר כי "סביבת האינפלציה התייצבה מעט מעל הגבול התחתון של טווח היעד. בתשעת החודשים האחרונים, למעט בדצמבר 2018, עמדה האינפלציה השנתית על 1.2% או למעלה מכך. בחודשים הקרובים צפויה האינפלציה השנתית להימצא מעט מעל הגבול התחתון של היעד, והציפיות והתחזיות לשנה מהמקורות השונים נעות סביבו. הציפיות פורוורד לטווחים הבינוניים והארוכים מצויות מעט מתחת למרכז היעד."

עוד נמסר כי "המשק צמח ברבעון הרביעי של 2018 בקצב שתואם את הקצב ארוך הטווח, והאינדיקטורים לפעילות תומכים בהערכה שהמשק המשיך לצמוח בקצב נאה גם ברבעון הראשון. נתוני שוק העבודה מעידים כי זה נותר הדוק: שיעור האבטלה ירד קלות, שיעור התעסוקה התייצב ברמת שיא ונמשכת עליית השכר. עם זאת, מספר אינדיקטורים מעידים על התמתנות אפשרית בשוק העבודה."

"כמו כן, תמונת המקרו של הכלכלה העולמית ממשיכה להצביע על התמתנות בקצב הצמיחה ובאינפלציה, והתחזיות לצמיחה של מרבית הגושים עודכנו שוב כלפי מטה. ההאטה בסחר העולמי מחריפה וכוללת גם את המשקים המתעוררים. הבנקים המרכזיים העיקריים אותתו על כך שלעת עתה ייעצר תהליך הצמצום המוניטרי.
 מאז החלטת הריבית האחרונה השקל התחזק בכ-1.2% במונחי שער החליפין הנומינלי אפקטיבי. אם יימשך הייסוף הוא עלול לעכב את עליית האינפלציה לכיוון מרכז היעד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבנק ישראל ציינו כי "הוועדה מעריכה שתוואי העלאת הריבית בעתיד יהיה הדרגתי וזהיר, באופן שיתמוך בתהליך שבסופו האינפלציה תתייצב בסביבת מרכז תחום היעד, ובפעילות הכלכלית. בנק ישראל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות באינפלציה, בכלכלה הריאלית, במדיניות הפיסקלית, בשווקים הפיננסיים ובמשק העולמי, והוא יפעל להשגת יעדי המדיניות המוניטרית בהתאם להתפתחויות אלו."

Back to top button