חדשות הארץמבזקים

עמותת " זזים" הגישה את תגובתה לעתירה, "תביעת השתקה"

בהתאם להחלטת ועדת הבחירות מוקדם יותר היום (שני), הגישה עמותת " זזים-קהילה פועלת" את תגובתה לעתירה של ארגון אם תרצו ומפלגת הליכוד.

ועדת הבחירות קיבלה היום את בקשת מפלגת הליכוד להצטרף לעתירה של תנועת "אם תרצו" נגד עמותת ״זזים-קהילה פועלת״ בעקבות יוזמה לארגון הסעות מעשרות כפרים בלתי מוכרים בנגב לקלפיות מרוחקות. היוזמה יצאה לפועל אחרי שוועדת הבחירות סירבה להציב קלפיות בכפרים, או לקיים מערך הסעות עבור התושבים.

בקמפיין הגיוס באתר "זזים" נכתב: "תנועת הימין הקיצוני ״אם תרצו״ ומפלגת הליכוד מנסים למנוע מאזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית בקלפי, והגישו נגדנו עתירה לוועדת הבחירות – כדי לעצור את היוזמה שלנו להסעת בדואים מהכפרים הלא מוכרים לקלפי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציינו בעמותת זזים: "היוזמה שלנו כמובן חוקית לגמרי – זו תביעת השתקה קלאסית של בעלי כוח וממון, נגד כל אחת ואחד בקהילה שלנו, שמרימים את קולם נגד ההסתה ובעד שוויון אזרחי בקלפי. ובעיקר – זו תביעת השתקה כלפי כלל האזרחים הערבים ובתוכם הבדואים בכפרים הבלתי מוכרים, שבלי גישה לקלפיות המרוחקות לא יוכלו להצביע."

צילום: עמותת " זזים-קהילה פועלת"

רלוקה גנאה מנכ״לית זזים- קהילה פועלת אמרה כי "מדובר בתביעת השתקה של מפלגת השלטון נגד יוזמה אזרחית הממומנת על ידי תרומות קטנות של מעל 1,500 אזרחים ישראלים, ובעיקר נגד האזרחים הבדואים וכלל האזרחים הערבים. היוזמה עומדת בכל דרישות החוק – ההסעות פתוחות לכל תושבי הכפרים הלא מוכרים, בלי שום קשר לכוונות ההצבעה שלהם. העותרים התעלמו מהדבר החשוב ביותר: מדובר בתושבים בכפרים לא מוכרים, ללא קלפיות קרובות וללא תחבורה ציבורית שלעיתים נדרשים ללכת ברגל שעה וחצי כדי לממש את זכותם הדמוקרטית. לא רק שהיוזמה היא חוקית, היא גם המעשה הנכון, המוסרי והסולידרי."

זזים - תגובה לעתירה

תגובה אחת

  1. היו צריכים להגיש את התלונה הזו כבר מזמן כי יודעים ואפשר לבדוק מי מממן את זזים והמסגרת הזו שגם יצרה את כחול לבן. אבל עכשיו זה מאוחר מדי,

Back to top button