מבזקיםפוליטי / מדיני

פרסום ראשון: האוטובוסים בדרך – עתירת הליכוד ואם תרצו נדחתה

עתירת הליכוד ואם תרצו לעצירת מיזם ההסעות של זזים נדחתה. "50 מיניבוסים יגיעו מחר משעות הבוקר לעשרות כפרים בלתי מוכרים על מנת לאפשר לאזרחים המתגוררים שם את הזכות הבסיסית להצביע."

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, דחה את העתירה של תנועת אם תרצו אליה הצטרפה מפלגת הליכוד, בניסיון לעצור יוזמה אזרחית להסעת מצביעים מהכפרים הלא מוכרים לקלפיות. לאחר שוועדת הבחירות אישרה את הצטרפות הליכוד לעתירה, מוקדם יותר היום, ואיפשרה לתנועת "זזים-קהילה פועלת" להגיש את תגובתה. קבע השופט כי על העתירה להידחות וכי לא הונחה בפניו תשתית עובדתית המצדיקה מתן צו מניעה.

בשל היעדר נגישות לתחבורה ציבורית, ומיעוט של תושבים המחזיקים ברכב פרטי, תושבים רבים נאלצים לצעוד מרחק רב על מנת להגיע לקלפיות. תושבי הכפר חרבת אלוטן, לדוגמה – נאלצים לצעוד לכביש הראשי כ 45 דקות, ותושבי אל עארא נאלצים לצעוד 75 דקות ברגל עד הקלפי. היוזמה יצאה לפועל אחרי שוועדת הבחירות סירבה להציב קלפיות בכפרים, או לקיים מערך הסעות עבור התושבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רלוקה גנאה מנכ״לית זזים- קהילה פועלת: "50 מיניבוסים יגיעו מחר משעות הבוקר לעשרות כפרים בלתי מוכרים על מנת לאפשר לאזרחים המתגוררים שם את הזכות הבסיסית להצביע. גאה בצוות שלנו ובעיקר ב-1500 אזרחים ישראלים שבחרו במסר של סולידריות ובקריאה לשוויון. מביש לראות מפלגת שלטון נאבקת נגד עצם האפשרות של אזרחים להצביע. יחד עם כל הקהילה של הפעילות והפעילים שלנו נמשיך להיאבק למען השוויון והדמוקרטיה."

2 תגובות

  1. "ועדת הבחירות" לא נתנה.
    צריך להבין ש"ועדת הבחירות" זו פשוט מיני-כנסת עם הרכב לפי מפתח מפלגתי. אז הרוב שם ימני וגזעני, והם לא רוצים שהבדואים יצביעו.

Back to top button