מבזקיםפוליטי / מדיני

946 חברי כנסת כיהנו מאז קום המדינה, שמעון פרס כיהן ב-14 כנסות

לאור סיום הבחירות – ופרסום התוצאות המסתמנות – מרכז המחקר והמידע של הכנסת מפרסם הבוקר (רביעי) דו"ח נתונים על חברי הכנסת – מספר חברי הכנסת (כולל חילופי גברי), חברי כנסת שלא כיהנו בעבר בכנסת וחברי הכנסת לפי מספר הכנסות שבהן כיהנו כאשר מאז קום המדינה כיהנו 946 חברי כנסת.

ככלל, לאורך השנים, במועד השבעת הכנסת, שיעור חברי הכנסת "החדשים" היה בממוצע 28.6% מחברי הכנסת, כלומר, הם לא כיהנו בעבר בכנסת, כולל לא בחילופי גברי.

כשמביאים בחשבון את כל חברי הכנסת, כולל אלו שנכנסו לכנסת בחילופי גברי, הרי שהאחוז עולה ל-32.2 בממוצע. כלומר,32.2% מחברי הכנסת, כולל אלו שנכנסו בחילופי גברי – לא כיהנו בעבר כחברי כנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשהכנסת ה-5 הושבעה, מבין 120 חברי הכנסת, רק 7 (5.8%) לא כיהנו בעבר בכנסת כלשהי. לאורך כהונתה של הכנסת ה-5 כיהנו בה 134 חברי כנסת ומהם 12 (9%) בלבד לא כיהנו בכנסת כלשהי בעבר.

כשהכנסת ה-19 הושבעה, מבין 120 חברי הכנסת, 48 (40%) לא כיהנו בעבר בכנסת כלשהי. מדובר בנתון (מספר מוחלט ואחוז) הגדול ביותר.

במהלך כהונתה של כנסת ה-20 כיהנו 4 חברי כנסת ב-9 כנסות ברצף (בנימין נתניהו, משה גפני, עמיר פרץ וצחי הנגבי). חבר הכנסת שכיהן במספר הגדול ביותר של כנסות (14) היה שמעון פרס ז"ל.

נתונים על חברי כנסת

Back to top button