מבזקיםצבא וביטחון

נחשפו פיתוחי אמצעי הלחימה החדשים שימשו את החטיבות הלוחמות

מחלקת האמל"ח בזרוע היבשה חשפה את אמצעי הלחימה החדשים והציגה למפקדי צה"ל הבכירים מפיתוחי הנשק ובהם מקלעים משוכללים וכוונות דיגיטליות, תצפית נשלטת מרחוק ומטול שיירה רקטות קטנות. בצה"ל אומרים כי אמצעי הלחימה שיכנסו לשימוש בחטיבות הלוחמות ישנו את פני הלחימה ויעניקו לצה"ל יתרון נוסף בשדה הקרב.

סגן מתן נוחמוביץ, קמ״ד מערכות הלוחם בענף החי״ר שבמחלקה אמר, "במטווח התמקדנו בעיקר על ציוד אופטיקה, כמו כוונות טלסקופיות ואמצעים לראייה וצילום בלילה", הוא ציין כי "המטרה הסופית שלו הייתה לחשוף את הדרג הבכיר ביותר לעשייה השוטפת שלנו, להראות להם אילו כלים הולכים לשמש את החיילים שלהם, ולחבר אותם לשטח באמצעות ההתנסות בהם".

נשק צלפים MRAD עם קליפ-און מא"כ. צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
מיקרו תבור עם עם כוונת ליאור X4 פוקוס משתנה. צילום: דובר צה"ל
מיקרו תבור עם כוונת תרמית קליפ-און . צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "המטווח שם דגש על שלושה תחומים עיקריים: יכולות הצליפה, הקליעה והנשק הצוותי. המפקדים התנסו בצליפה בנשקים כמו ״ברק" ו-M24 עם כוונות קליפ-און מא״כ (מגביר אור כוכבים לראיית לילה) וקליפ-און תרמי. בין האמצעים המתקדמים שיצאו מהניילונים היו גם כוונות דיגיטליות חדשות בתחום הקליעה. הצגנו מקלעים כבדים בעלי תחמושת '7.62' ומטולים חדשים שעומדים בפני עצמם ולא דורשים חיבור לנשק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
M4 עם טלסקופ יום X10. צילום: דובר צה"ל

הקצין מוסיף, "הראנו גם את הפיתוח האחרון בתחום – עמדת תצפית נשלטת מרחוק עם כל האמצעים לראיית יום ולילה." סגן נוחמוביץ ציין כי "החידושים פותחו כדי לענות על צרכים מבצעיים, ועתידים לשנות את פני הלחימה ולהעניק יתרון ענק בשדה הקרב. דוגמה מובהקת לכך היא המטול החדש שפיתחנו, שנפתח מהצד, ומאפשר ללוחמים להכניס תחמושת ארוכה יותר, כך שבעתיד הוא יוכל לירות גם רקטות קטנות".

סגן נוחמוביץ מבהיר כי "צה״ל מודע להתפתחותו הטכנולוגית והאסטרטגית של האויב, ועונה במהירות על כל צורך שהוא מעורר. אנחנו מתפתחים ויוצרים פתרון לכל אתגר במהלך המטווח הזה, גם הדרג הבכיר נוכח לדעת שאנחנו בכיוון הנכון ותמיד חושבים לא רק על המשימה של היום, אלא גם על היעד של המחר".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
SR25 עם כוונת קליפ-און מא"כ. צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button