חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "בעוד שלוש שנים חללית תנחת על הירח – אבל שלמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו הערב (חמישי) באירוע הצפייה בנחיתת החללית הישראלית הראשונה "בראשית" על הירח, מחדר הבקרה של התעשייה האווירית.

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו ביקרו טרם הנחיתה בחדר הבקרה עם יו״ר התעשייה האווירית הראל לוקר ונשיא SpaceIL מוריס קאהן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע הצפייה בנחיתה: "הייתה לנו גאווה ענקית וטרגדיה ענקית כשאילן רמון ז"ל נספה בחלל. היום יש לנו גאווה ושמחה ללא גבול. חללית ישראלית, "בראשית", עומדת להגיע לירח ואני מקווה שהיא גם תנחת בהצלחה. כבר עכשיו אפשר להגיד שזה עוד צעד גדול לאנושות וצעד ענק למדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל היא המדינה הרביעית בהיסטוריה אחרי שלוש מעצמות העולם שמבצעת את ההגעה הזאת. המדינות האחרות גדולות מאיתנו בעשרות מונים, אפילו במאות מונים, אבל מה שכביר אצלנו, בלתי נדלה אצלנו, זו התעוזה, היוזמה, הדמיון, ההתמדה והדבקות במשימה, הרי אלה הדברים שאפשרו לנו להשיג את מה שהשגנו כאן בשבעים שנה. מעפר הגענו לפסגות של הירח.

זו עדות להישגים הכבירים שהשגנו וזה סימן להישגים הכבירים שעוד לפנינו. זה גם סימן לכל האנשים הצעירים ששותפים במהלך הזה כאן מאחוריי וגם לילדי ולילדות ישראל – אפשר להשיג דברים ללא גבול אם רק תרצו בזה. הרצל אמר: "אם תרצו אין זו אגדה" – אתם רציתם והפכתם לאגדה. אמר גם מישהו אחר: "אנחנו על המפה". היום אנחנו יכולים להגיד: "אנחנו על המפה של הירח", וזה הישג פנטסטי.

יש פה הישג שמבטא את מהותה של מדינת ישראל שקמה לה ועפה לה למחוזות בלתי נתפסים. תודה לכם. אני שוקל בצורה רצינית להשקיע עכשיו בתוכנית חלל. יש לזה השלכות לאומיות למדינת ישראל ויש לזה השלכות לאנושות. נעשה את שניהם.”

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר ניסיון הנחיתה על הירח: "אנחנו ננסה עוד פעם. הגענו לירח, אבל אנחנו רוצים לנחות יותר בנחת וזה לניסיון הבא. עצם הניסיון הוא הישג כביר ואני חושב שאתם רואים לפי כל מחיאות הכפיים הללו, שאנחנו באמת המדינה הרביעית שהגיעה לזה. אנחנו נהיה המדינה הרביעית שגם נוחתת על הירח אם נתמיד בזה. מבחינתי הנשר נחת, מדינת ישראל ממריאה – בפעם הבאה עוד יותר טוב. חללית ישראלית תנחת על הירח שלמה. בעוד שלוש שנים חללית תנחת על הירח – אבל שלמה.״

צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ

Back to top button