חדשות הארץמבזקים

תוצאות האמת – בחירות לכנסת ה-21

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הלילה (שישי) את תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-21. על פי התוצאות מפלגת "הימין החדש" בראשות השרים איילת שקד ונפתלי בנט לא תיכנס לכנסת.

יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר כתב בהודעה עם פרסום תוצאות האמת, "אבקש להדגיש כי תוצאות אלה מפורסמות לאחר הליכי בקרה רבים שביצעה ועדת הבחירות המרכזית. יחד עם זאת, אלו אינן התוצאות הרשמיות שיפורסמו בתאריך 17.04.2019 ,בהתאם לסעיף 11 לחוק-יסוד: הכנסת, ויוגשו לכב' נשיא המדינה. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לבחון את התוצאות בכלי בקרה נוספים שונים, שמפעילה הוועדה, לצורך שיקוף ההצבעה הבוחרים בתוצאות, באופן המיטיבי ובהתאם לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969 ,ולכן תוצאות אלה עוד כפופות לשינויים והתאמות."

"אציין כי בסמוך לפני פרסום תוצאות אלה, הונחה בפניי בקשת ב"כ סיעת "יהדות התורה", שהוגשה לי בכתב, וכן פנייה טלפונית מאת השרה איילת שקד – ליועץ המשפטי לוועדה, עו"ד דין ליבנה, שאמנע מפרסום זה, שכן התוצאות שיפורסמו אינן סופיות. לאחר בחינת הבקשה והפנייה מצאתי שאין מקום לקבלן, שכן מובן שמדובר בפרסום תוצאות "ביניים", שעוד כפופות לשינויים והתאמות, ככל שיימצא כי נכון לעשות כן, והכל בטרם פרסום התוצאות הרשמיות במועד הקצוב לכך בחוק-היסוד. אינני מוצא כל מניעה שבדין לפרסום שבכאן, ואף אני סבור שיש בו יתרון אינהרנטי, שכן הוא מגביר את שקיפות התוצאות לציבור, ומאפשר לציבור ולרשימות לבחון את התוצאות נושא הפרסום ולהעביר אל הוועדה הערות טרם שהתוצאות תקבלנה תוקף רשמי. אזכיר כי גם במערכות בחירות קודמות פורסמו תוצאות הבחירות, במתכונת דומה, שלאחר מכן עוד עברו שינויים והתאמות – באתר האינטרנט של ועדת הבחירות, ולא הונח בפניי כל טעם מבורר לסטות מנוהג זה." כתב השופט מלצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"משכך, בסמוך לאחר שליחת מכתבי זה לחברי ועדת הבחירות המרכזית, ולבאי כח רשימות המועמדים, התוצאות תפורסמנה באתר האינטרנט של הוועדה.

ולאחר כל האמור לעיל – פירוט התוצאות יובא בנספח למכתבי זה, ובין הנתונים, אדגיש פרטים אלה:

א. מספר בעלי הזכות לבחור: 6,335,387
ב. הצביעו: 4,335,320
ג. קולות פסולים ומעטפות ללא פתקי הצבעה: 30,756
ד. מספר הקולות הכשרים: 4,304,564

תוצאות האמת

הליכוד 36 מנדטים
כחול לבן 35 מנדטים
ש"ס 8 מנדטים
דגל התורה 7 מנדטים
מפלגת העבודה 6 מנדטים
חד"ש-תע"ל 6 מנדטים
איחוד מפלגות הימין 5 מנדטים
ישראל ביתנו 5 מנדטים
כולנו 4 מנדטים
מרצ 4 מנדטים

מחוץ לכנסת

זהות של פייגלין
הימין החדש בראשות בנט ושקד
יחד בראשות אלי ישי
צומת בראשות ח"כ אורן חזן
מגן בראשות גל הירש
גשר בראשות אורלי ךוי-אבקסיס
בט"ח – בראשות סמיון גרפמן

פרסום התוצאות - מכתב

3 תגובות

  1. כמה מתנחלים בחרו במחל וכמה בימין קיצוני. כשביבי מובל באף עיי ימין קיצוני צריך לבדוק האם בחרו בו

  2. אני שונא את ביבי כי הוא מניאק ובן^%####%%^^*^%# אמן שיכנס לכלא 🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿

Back to top button