צרכנות

עורך פטנטים

פטנט מוצלח שעלה בראשו של יזם יכול להניב לו בעתיד רווחים עצומים. אבל כדי להוציא אל הפועל מהלך ליישומו יש צורך לרשום אותו ברשות הפטנטים הישראלית. במידה והא בעל פוטנציאל למכירות בכל העולם ניתן לרשום אותו במדינות מובילות דוגמת: ארצות הברית, האיחוד האירופאי, סין, יפן ועוד. תהליך הרישום מורכב מאוד ונעשה על ידי מומחים לנושא. עורך פטנטים הוא זה אשר יושב עם היזם, לומד להכיר את הרעיון, מקבל לידיו מסמכים, עורך את החומר ומגיש אותו לרשות.

עריכת פטנטים מחייבת כתיבה טכנית ומשפטית. על מנת שהוא יוכר חייבים להיות בו שני קריטריונים הכרחיים. האחד שההמצאה הינה חדשה והשני שהיא מכילה התקדמות המצאתית שאין אחרת לפניה או שהתפרסמה דומה לה. למעשה, לב ליבו של הפטנט הוא החידוש שהוא מביא ובהיעדר אחד כזה הוא עלול שלא להיות מאושר. עורך פטנטים מודע למכשלות האלו, ומשום כך, מקדיש מאמץ רב לאיתור פטנטים דומים ולעיון בהם, לעריכה נכונה אשר תפרט היטב את כל הפרטים הטכניים וכדי שכל החומר יובן כהלכה.

רישום מסודר ומדויק עם ניסוח משפטי יסייע  לקבלת הפטנט אבל גם יסייע במקרים בהם תתגלה הפרה שלו בעתיד. יהיה צורך להוכיח שיש הפרה וכי היא "דורכת" עליו או על חלקים ממנו. לעיתים רבות, הדיונים עלולים להגיע לבתי משפט בישראל או בכל העולם. פטנט יכול להירשם בתחומים שונים. רבים מהם נרשמים לגבי מוצרים חדשים, תהליכי ייצור, תגליות ועוד. תחומים ידועים בהם הם מוגשים הינם רפואה, הייטק, סייבר ועוד. חברות רבות משלמות תמלוגים לחוקרים במוסדות מחקר או למוסדות המחקר עצמם עבור יישום פטנטים שבבעלותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורך פטנטים עובד עם יזמים פרטיים, מול חברות אשר מעוניינות לרשום פטנטים חדשים לרעיונות מיוחדים שעובדיהם הגו ועוד. חברות מסחריות, מוסדות רפואיים, גופי מחקר מעודדות עובדיהם לחשוף רעיונות שהתגלו במהלך העבודה או המחקר. אמנם הפטנטים יירשמו על שם החברה אבל הן יתגמלו את העובדים על כל אחד כזה. מומלץ לכל יזם בתחום להיעזר במומחים לנושא אשר יודעים לערוך היטב את החומר ולהגישו ללא טעויות. כל טעות עלולה לגרום לנזקים שונים.

Back to top button