צרכנות

הלוואות

הלוואות נועדו לאספקת כספים מידיים לאנשים וגופים הזקוקים להם למטרות שונות. במקרים רבים, הם אינם יכולים לגייס את הכסף ממקורות עצמיים או מבני משפחה,   ובאחרים, הם אינם מעוניינים לעשות זאת מסיבות שונות. דוגמא למצבים אפשריים כאלו: אדם אשר יש לו תכנית פנסיה או חיסכון שאמורה להיפדות תוך פרק זמן של שנה יעדיף לקחת הלוואה ולא לפתוח את התכנית ולהפסיד כספים. במקרים אחרים, לא מומלץ לפתוח  תכנית המספקת ריבית גבוהה מהלוואה שהריבית עליה נמוכה ממנה בהרבה ועוד.

הלוואות ניתנות על ידי מוסדות פיננסיים שהבולטים בהם הם הבנקים המסחריים השונים. יחד עם זאת, יש גופים פיננסיים אחרים דוגמת: חברות ביטוח, חברות אשראי וגופים פרטיים אחרים המספקים אותן. כל אחד מהם מספק את ההלוואות בתנאים שונים משתנים שהחשובים בהם הם גובה הריבית המוצעת ללווים. ככלל, ככל שהן נלקחות לטווח ארוך יותר, כן, הריבית הינה גבוהה יותר. כך, שמומלץ לכל מי שרוצה שעלות ההלוואה תקטן לעשות מאמץ ולהחזירה מהר כל שניתן.

קיימות הלוואות חוץ בנקאיות שונות. אחת הפופולאריות היא שפיצר אשר במסגרתה מחזירים מדי חודש סכום מהקרן והריבית בגינו. כך, יודע הלווה בדיוק את הסכום המוחזר ויכול לתכנן את המהלכים הפיננסיים שלו. יש גרסאות בתנאים משתנים ובין היתר, בריבית קבועה, משתנה, צמודת מדד צמודות מט"ח, צמודות ריבית פריים  ועוד. הלוואה אחרת נקראת גרייס והיא מעין הלוואת גישור. במסגרתה משלם הלווה מדי חודש רק את הריבית ואת כל הקרן הוא מחזיר לאחר תום התקופה שנקבעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניתן לקבל אותן למטרות שונות, רכישת רכב, לימודים, שיפוצים וכדומה. תהליך הקבלה חייב להיות מסודר והגוף המלווה מקבל כל בקשה ובוחן אותה לגופה. נבדקים מצבו הפיננסי של הלווה, נתוני שכרו, יכולות ההחזר שלו ועוד. במקרים רבים, אין צורך במתן בטחונות אבל, כאשר מדובר על סכומים ניכרים אזי ייתכנו מצבים בהם יידרשו בטחונות דוגמת כספים צבורים, נכסי דלא ניידי ואחרים ועוד. מומלץ לקבל הלוואות אצל גופים בעלי מוניטין אשר הינם מבוססים כלכלית. רבים מהם מבצעים את הבדיקות במהירות, כך, שהאישור ללקיחתה ניתן במהירות רבה, יחסית.

Back to top button