צרכנות

איך לעצב משרד מודרני

המשרד הינו אחד מכרטיסי הביקור שלנו – לאופן עיצובו ישנה חשיבות מקסימלית,  בין אם זה לקוחות  אשר יכולים להתרשם מהמותג, גיוס יותר קל של עובדים, מציאת משקיעים ועד לפרודקטיביות העובד.

לכן נושא עיצוב משרדים חשוב מאוד לחברה, משרד שמתוכנן בצורה נכונה מבחינה אדריכלית וקונספט, מחזק את הסיכוי למיתוג מוצלח והצלחה כלכלית.מחקרים רבים הראו לאורך השנים כיצד תפוקת העבודה עולה ככל שהעובדים מרגישים יותר בנוח במשרדיהם, כאשר הם תופסים את המשרד כמקום שנעים לשהות בו ולא סופרים את הדקות לאחור עד תום יום

כאשר העובד שבע רצון ממקום העבודה קיימת קורלוציה  בהגדלת הפריון והתפוקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעת עיצוב משרד מודרני  יש לייחס חשיבות לאילו צבעים מתאימים למשרד, ברמת צבע הפרקט וסוג התאורה כל השיקולים הללו לרבות בחירת סוגי הריהוט ואופי העיצוב שלהם ועד לרמת התמונות שעל הקיר, יש לשים לב שעיצוב המשרד מתאים לאופי העובדים והפעילות היום יומית של המשרד.

צילום offispaces

הבנת הקונספט

מטרת בניית הקונספט לעיצוב פנים משרדים היינה להציג חלל  הקשור למסר שהיא רוצה לשדר מבחינה שיווקית ואסטרטגית, יש ליצור חיבור לסמל החברה ולמכלול השלם של המסחור החזותי של המשרד. בעת הבנת קונספט עיצוב פניי המשרד ישנו דגש גדול על סגנון העבודה במשרד- לדוגמא – האם מדובר במשרד שמחולק לצוותים ומחלקות עצמאיות? או אולי העובדים בו דווקא יותר זקוקים לפרטיות מלאה על מנת לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר?

חללים ציבוריים

מלבד נושא המשרדים הפרטיים וחדרי הישיבות המוגדרים, חלק מהמרחבים החשובים ביותר בכל משרד גדול ומודרני אלו הם דווקא המעברים והשטחים הציבוריים היוצרים קשר בין החללים התחומים. עיצוב מודרני למשרד חייב לכלול דגש רציני על השטחים הציבוריים, וצריך לכלול למשל פינות עבודה וישיבה במסדרונות ובחללים פתוחים כמו המבואה. פינות עבודה שכאלה מזמינות מפגשים ספונטניים בין חברי צוות ועמיתים לעבודה(יש שיגידו שדווקא במקומות האלו הרעיונות הגדולים מגיעים), מפגשים שמהווים אינטגרלי בחשיבה על רעיונות ואסטרטגיות פעולה. פינות אלו מאפשרות שינוי אווירה ומעודדות חשיבה יצירתית בקרב עובדים שזקוקים לזווית מבט חדשה על הפרויקט שלהם.

מה עם קצת כיף?

היום ניתן לראות מגמה מאוד בולטת בכל החברות המצליחות – הן יוצרות חלל הנקרא FUN ZONE אשר כל יעודו היינו לרווחת העובד – אזור נטול עבודה שבו העובד פורק את שגרת יומו הארוכה ומתישה.

עיצוב החדרים האלו אמור להיות מאופיין בקו צעיר שמח ומלא בצבעים, באזור זה חשוב ליצור פינות ישיבה נוחות ומפנקות,לייצר עניין לעובדים להגיע אליו כגון התקנת קונסולות משחק, שולחן פינג-פונג וכדורגל שולחן.

מטרת העל

בסופו של דבר עיצוב משרדים נותן לך בידול יחודי למותג שלך, כל זווית ופינה באים לשרת את המראה היחודי של המשרד. התנועה בחלל המשרדי צריכה לתרגם את המראה המיוחד לעלייה ברווחים. בין אם על ידי משיכת הלקוחות ברמה מודעת ולא מודעת לביצוע העסקה ובין אם ע"י זינוק ביעילות וביצרנות העובדים.

Back to top button