צרכנות

התקדמות טכנולוגית בעולם התאורה – מה מאפיין גופי תאורה ב 2019?

בדומה לתחומים רבים אחרים, גם תחום התאורה לבית ועולם גופי התאורה בכללותו משתנה ללא הפסקה ומושפע באופן ישיר ומידי מההתפתחויות הטכנולוגיות השונות. בעוד מרביתנו איננו ממש נותנים את הדעת למאפיינים של תחום זה, מדובר בענף אשר נוגע לכל אחת ואחד מאיתנו – הבתים, המשרדים וחללי העבודה בהם כולנו מבלים את זמננו מוארים באמצעות טכנולוגיית התאורה העדכנית ביותר, ובמידה ואינם – ישנן סיבות טובות לעדכן ולחדש את גופי התאורה בהם אנו עושים שימוש שוטף. מה חדש בעולם התאורה כיום ומה חשוב לדעת על מנת  להתאים את מערך התאורה בבית או במשרד שלנו, כך שיהיה היעיל והטוב ביותר עבורנו?

פתרון אטרקטיבי לבעיית תצרוכת האנרגיה של מערך התאורה

אחת הבעיות המרכזיות של עולם התאורה, בדומה לאינספור תחומים אחרים בעולם כיום, הוא המחיר הכספי והסביבתי שגובה השימוש בטכנולוגיה זו מהעולם שלנו. תצרוכת האנרגיה הנדרשת על מנת להאיר את העולם כולו כיום היא עצומה, וכמובן שלצריכת אנרגיה בכמויות עצומות השלכות סביבתיות הרות אסון. לכן, פותחה במהלך העשורים האחרונים טכנולוגיה אשר נותנת מענה מצוין וכמעט מלא לסוגיה זו. למעשה, אם בתחומים אחרים דוגמת תחבורה או ייצור מזון היה העולם מפתח פתרונות יעילים דוגמת אלו שפותחו בעולם בתאורה, המצב הסביבתי היה היום טוב הרבה יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכוונה היא לטכנולוגיה של תאורת לד (LED) – מנורות לד נמצאות כיום בשימוש נרחב בכל סוגי גופי התאורה. מדובר בטכנולוגיה שונה באופן מהותי מטכנולוגיות תאורה קודמות דוגמת נורות להט, פלורסנט וכד', טכנולוגיה המאפשרת ייצור של אור תוך ניצול של כמות מזערית של אנרגיה, ביחס לכמויות הנדרשות עבור אותו אור בדיוק בטכנולוגיות תאורה ישנות יותר.

ואכן, ניתן למצוא כיום מגוון עצום של פתרונות וגופי תאורה אשר פועלים באמצעות נורות לד, החל מאינספור סוגים של מנורות לסלון, למטבח ולכל חלק אחר בבית או במשרד ועד לגופי תאורת חוץ ותאורת גינה, גופי תאורת לד עמידים במים ועוד.

טכנולוגיית הלד מהווה כאמור דוגמה בולטת ומעודדת ביותר לאופן בו פיתוחים טכנולוגיים יכולים לפתור בעיות אקוטיות שונות הקיימות בעולם. רמת תצרוכת האנרגיה בבתים או ארגונים בהם עברו להאיר באמצעות גופי תאורה מבוססי לד היא נמוכה באופן משמעותי ביותר ביחס לרמת תצרוכת האנרגיה הישנה, מה שמתאפיין כמובן ביתרון סביבתי מובהק, כמו גם ביתרון כלכלי של ממש עבור הצרכן עצמו.

תאורה חכמה וחסכונית באנרגיה גם יחד

בעוד המעבר של העולם כולו לתאורה חסכונית הרבה יותר באנרגיה נמצא בעיצומו, נשאלת השאלה המסקרנת – מה עוד טומן בחובו העתיד של עולם התאורה? אילו עוד גופי תאורה חדשים ומשוכללים אנו צפויים לראות בשוק בשנים הקרובות, וכיצד צפויות מנורות העתיד לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת המפותחת בימים אלו לטובתנו, לטובת הצרכנים?

אחד הכיוונים המסקרנים בהקשר זה הוא של תאורה חכמה מצורות שונות. בדומה למערכות חכמות אחרות שכבר קיימות כיום בשוק (דוגמת פלאפון חכם או בית חכם…), סביר מאוד להניח שנראה גם את תחום התאורה הופך ל"חכם" יותר ויותר. כבר כיום ניתן למצוא בבתים חכמים למיניהם מנורות וגופי תאורה חכמים, המחוברים למחשב הראשי המנהל את הבית ולכן ניתנים הן לשליטה אוטומאטית בהתאם להגדרות הנקבעות מראש והן לשליטה מרחוק, למשל באמצעות הסמארטפון.

השילוב של תאורה חסכונית ביותר באנרגיה יחד עם מנורות וגופי תאורה חכמים, אשר יודעים לתקשר עם מערכות מחשוביות שונות, צפוי לחדש עוד לא מעט גם בתחום בו כבר חשבנו שאין עוד יותר מדי מה לחדש…

Back to top button