צרכנות

ההבדלים בין מעלית ביתית למעלון

מעלון או מעלית לתוך הבית נדרשים במקרים שבהם מתגוררים בו בעלי מוגבלויות אשר לא יכולים לעלות ולרדת אל ובין הקומות ללא סיוע של אחד משני אמצעי העזר החיוניים האלה

מעלונים הם הפתרון הפחות מורכב. הם מאפשרים ליושבים על כיסא גלגלים לעלות עמו על משטח או כיסא שמאפשר את עלייתם על גרם המדרגות לקומה עליונה ומאפשר להם לרדת ממנו באותו אופן.

הוא מותקן על פי הזמנה באופן שמתאים למיקום הנדרש בבית או במשרד. הוא פועל בתנועה אנכית או סיבובית. על פי רוב נבדלים המעלונים בין כאלה שמיועדים לכיסא גלגלים לבין כאלה שמורכבים מכיסא בלבד שנושא את האדם המוגבל ללא כיסא הגלגלים שעמו הוא מתנייד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש בתים שבהם מותקנת מעלית פנימית, הכוללת מערכת שליטה ובקרה עצמאיות. ההתקנה שלה נעשית בכפוף לתקני איכות ובטיחות מחייבים ומחמירים ביותר באופן המשתלב בקו העיצובי של הבית. פתיחה אוטומטית וסגירה כזאת של דלת הכניסה למעלית מייתרת את הצורך להפעיל את הידיים לצורך הפתיחה.

שיקולים שונים עשויים להכריע האם יותקן מעלות או מעלית. אחד מהם הוא המקום (או העדרו) העשוי להכתיב את סוג האמצעי. מעלון על מדרגות אינו מחייב שבירת קיר ויצירת מעין פיר או מסלול למעלית. ניתן להרכיב אותו על תשתית המדרגות הקיימת ולהיעזר במעקה שלה. גם במקרה של התקנת מעלית אין צורך בבור עמוק.

כל אמצעי המסייע לבעלי מוגבלויות להגיע למקום שהם זקוקים לו או רוצים להגיע אליו משפר באופן חשוב את איכות חייהם ומאפשר להם ליהנות ממתחם הבית או המשרד ולא להיכנע למגבלה שלהם.

מעלונים חזקים ויציבים, ניתנים להתקנה בכל מקום, מייתרים את הצורך בהכנת תשתית (פיר), עמידים בפני חום ורטיבות וניתנים לתפעול באופן פשוט בעיקר- עצמאי. הנכה המוגבל אינו תלוי באיש לצורך השימוש במעלון.

מי שחשובה להם (למי לא?!) שמירה על המראה האסתטי של הבית ורוצים למנוע מהמעלון או מהמעלית ליצור מראה חריג העלול לכער את הבית יכולים ליהנות ממעלונים מעוצבים המותקנים על כיסא שעליו מתיישב הנכבה או מעלוני משטח מתקפל שניתן, כאמור, לקפל אותו לאחר השימוש.

מדובר בהתקנה חד פעמית של אביזר חיוני ביותר המאפשר לנכים לנוע בחופשיות – ככל שהם יכולים – בתוך מתחם הבית או המשרד וליהנות מחופש תנועה מתמיד בתוכו. קיומו של אמצעי המאפשר להם לעלות לקומה עליונה ולרדת ממנה בכל עת בכוחות עצמם מאפשר גם ניצול מרבי ומיטבי של השטח ושל החלל בקומות העליונות, לדוגמה לחדר עבודה, לחדר ילדים או לכל מטרה אחרת.

חברה מקצועית המספקת מעליות ומעלונים לבית תשמח לסייע לכם במידע, בייעוץ ובכל מה שיאפשר לכם בחירה מושכלת, חסכונית ובעיקר- המתאימה לצרכים ולדרישות. חשוב שבעלי מוגבלויות יידעו כי מעלון או מעלית ביתית אינו צורך מיוחד הוא צורך טבעי בהינתן מוגבלותם.

Back to top button