צרכנות

קידום אתרים – מה מתאים לעסק שלך?

עסקים אשר בבעלותם אתרי אינטרנט נמצאים בתחרות מתמידה מול עסקים אחרים הפועלים באותו תחום. הרצון של בעליהם הוא שאתרי האינטרנט שלהם יופיעו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל ואת זה הם יכולים לעשות על ידי קידומם. מבחינים בשתי שיטות קידום אתרים: קידום אורגני וקידום ממומן. בשתי השיטות יש לבחור במילות וביטויי מפתח המשקפים את פעילות העסק ואת המוצרים או השירותים נמכרים על ידיו או על ידי אחת ממחלקותיו. מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות אותן והקלקה עליהן אלו היא שמובילה את האתר קדימה.

קידום אורגני או קידום ממומן?

בקידום ממומן משלם הלקוח סכום כסף שנקבע עבור כל הקלקה. שיטה זאת יקרה, יחסית, מכיוון, שלרוב, יש צורך בהקלקות רבות כדי שהאתר יתקדם במהירות הנדרשת. קידום אורגני פועל אחרת ובצורה איטית יותר. כאן משולבות מילות המפתח בתוך מאמרים ותכנים הנכתבים על ידי קופירייטרים המתמחים בתחום. מטבע הדברים, התוכן נכתב לאורך זמן והקידום הינו איטי ויכול להימשך גם חודשים רבים. התהליך הנ"ל זול יותר ויש לו יתרונות נוספים. התכנים נשמרים לאורך זמן, מוסיפים עומק ורצינות לאתר ומחדשים כל העת מסרים ללקוחות. ככל שהתכנים הינם איכותיים ומצליחים להעביר מסרים נכונים, כן, הם יועדפו על ידי מנועי החיפוש של גוגל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מומחים לקידום אתרים הם אלו אשר מבצעים את הקידום. לעיתים, הם מחליטים לשלב את שתי השיטות לתקופת מה כדי להגביר את האפקט ולהפוך אותו למהיר ויעיל יותר. הם מסייעים לבעלי האתר לבחור את מילות המפתח על סמך מחקר שוק בתחום. הם יודעים לפזר תכנים ומאמרים באתרים שונים ולבצע קישורים לאתר אותו רוצים לקדם. הם מכירים את כלי המדידה של גוגל הבודקים את האתרים השונים והמצליחים לראות ולזהות את פעילותם.

תהליך קידום אורגני הינו ארוך וגם לאחר שהאתר מופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש לא מפסיקים לתמוך בו ולקדמו. כל העת מתבצעת אופטימיזציה של הפעילות ועל פיה ננקטים מהלכי המשך שונים. עסקים קטנים שאין באפשרותם להשקיע כספים רבים בזמן קצר הנדרשים לקידום ממומן יכולים לעמוד טוב יותר בקידום אורגני המתבצע בהשקעה כספית נמוכה, יחסית,  ולאורך זמן רב יותר.

Back to top button