חדשות הארץמבזקים

הרשות הפלסטינית מאיימת: "נבטל את הסכם אוסלו"

אשרף אל אגרמי, השר לענייני אסירים לשעבר ברשות הפלסטינית הזהיר הבוקר (שני) בראיון ל"קלמן – ליברמן", כאן רשת ב' שהרשות הפלסטינית עשויה להכריז כי הסכם אוסלו מת.

"אני חושב שבחודש מאי הרשות תלך לצעדים משמעותיים בכל מה שקשור לקשר עם ישראל", אמר אל אגרמי והוסיף, "אני לא יודע בדיוק מה הצעדים אבל חלק מהם אולי להכריז חד משמעית שהסכם אוסלו מת ואין כל קשר והתחייבות פלסטינית לכל מה שבא בהסכמי אוסלו, זה אחד הצעדים. לכן אנחנו נהיה במצב של נתק טוטאלי עם ישראל והיא תישא באחריות על מה שיקרה בשטחים הפלסטינים. הרשות הפלסטינית לא תתפקד כפי שהיא עושה היום מכל הבחינות, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה אזרחית."

"אני חושב שזו תהיה התפוצצות כוללת ואנרכיה, אני לא רוצה לראות מצב כזה, אבל בהנהגה הפלסטינית חושבים שאם אנחנו מגיעים מצב של מבוי סתום בכל המישורים, גם במישור המדיני, המישור הכלכלי, הכול, לרשות הפלסטינית אין זכות אפילו להתקיים גם בעיני הציבור הפלסטיני. הם לא רוצים רשות שאפילו לא יכולה לספק להם שירותים חיוניים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

עוד ציין כי "הרשות הפלסטינית רואה במה שעשתה ישראל הפרה בוטה להסכמי פריז הכלכליים. לכן היא לא תאפשר לישראל כל פעם להעביר חוק או החלטה כזאת או אחרת לקצץ מהכסף הפלסטיני. אין זכות לישראל לקצץ שום אגורה מהכסף הפלסטיני, חוץ ממה שמשלמת הרשות לישראל כתמורה לשירותים מסוימים שהיא קונה מישראל. כל קיצוץ הוא הפרה של ההסכמים ולכן הפלסטינים לא מאפשרים לישראל לגעת בכסף שלהם בשום פנים ואופן."

אמש פרסמה גילי כהן הכתבת המדינית של כאן 11 בחדשות הערב, כי ישראל פועלת מאחורי הקלעים כדי למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית שנמצאת במצב כלכלי קשה ביותר.

האזינו לראיון המלא

Back to top button