מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ החרוצה הושבעה לכנסת ומיד הגישה הצעת חוק ראשונה

חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד), הגישה היום (שלישי) הצעת חוק להחלת הריבונות הישראלית ביישובים המוכרים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ודרכי הגישה אליהם.

ח״כ שיר אמרה כי "היום, מיד לאחר השבעתי לכנסת, הגשתי הצעת חוק אשר תסדיר אחת ולתמיד את המצב האבסורדי והמפלה ביישובים הישראלים המוכרים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ודרכי הגישה אליהם, מצב אשר מדיר את אזרחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן מיתר המדינה. הצעת החוק תקבע כי החוק הישראלי יחול על כל היישובים הישראלים המוכרים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ודרכי הגישה אליהם, לרבות בתחומי הבריאות, כלכלה, רווחה, משפט וביטחון. הגיע הזמן שנעצור את המחדל הזה, תושבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן אינם אזרחים סוג ב׳".

ח"כ מיכל שיר. צילום: אלעד גוטמן

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "החוק הישראלי האזרחי אינו חל באזורי היישובים הישראלים המוכרים ביהודה ושומרון ודרכי הגישה אליהם, ולכן מערכות המשפט אשר פועלות באזורים אלו, הן בתי הדין הצבאיים. כך נוצר פער בין אזרחי ישראל החיים ב"אזור" לבין אלה החיים בשאר הארץ. הפער בא לידי ביטוי במספר תחומים ובעיקר בתחומים האזרחיים. אזרחי ישראל הגרים באזור, אינם זכאים לאותה מערכת הגנה של חוקים אזרחיים אשר מקבלים יתר אזרחי המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כך למשל, אישה אחרי לידתה, שהינה תושבת "האזור" ועובדת בתוך "האזור", נאלצה לחכות לצו אלוף בכדי להיות מוגנת מפני פיטורין בחצי השנה שלאחר הלידה וזאת בשונה מאישה אזרחית ישראלית, שאינה תושבת "האזור". כך נוצרת אפליה ברורה לפיה האזרח הישראלי תושב ה"אזור" שונה בצרכיו האזרחיים מהאזרח ישראלי שאינו תושב ה"אזור".

העדר ביטחון כלכלי זה ואי השוויון החוקי באים לידי ביטוי בעוד מספר לא מבוטל של חוקי מדינת ישראל שאינם חלים ב"אזור", משום שלא תורגמו לתקנות הצבאיות הנדרשות, כגון: תשלומי ארנונה שונים, חוקי בנייה חלקיים, זכויות עובדים ואפילו חוקי תעבורה שונים.

פער נוסף בא לידי ביטוי בעצם הכרת החוק. כך, בעוד שאזרח ישראלי שאינו תושב "האזור" הרוצה לדעת את זכויותיו וחובותיו, יכול לקבל את המידע הרלוונטי מן הכתוב ב"רשומות", אזרח הישראלי תושב "האזור", לעומתו, שייך למערכת המעורפלת של צווים ותקנות צבאיים, שברובם אינם נהירים לו ואינם נגישים עבורו.

לדוגמא, ילדים רבים תושבי האזור, עדיין כפופים במקרים רבים לדין הבריטי או הירדני במקרה הרע, או לצווי אלוף ותקנות שעה במקרה הטוב. החקיקה כולה היא בשיטת ״טלאי על טלאי״ ולעיתים קרובות הילדים באזור אינם זכאים לזכויות פרט בסיסיות.

העדר הביטחון הכלכלי של העובדים בא לידי ביטוי בעוד מספר רב של חוקים שאינם נאכפים באזור.

ראוי לציין כי הצעת החוק לא תשנה את המבנה הדמוגרפי של החברה הישראלית, כיוון שהחוק המוצע יחול על אזרחי ישראל שהם כבר בעלי אזרחות וזכות בחירה.

כמו כן, זרועות הביטחון לא יידרשו להוסיף מאמצים בכדי ליישם חוק זה, מאחר והחוק מציע להכיל את הריבונות רק על הישובים היהודיים המוכרים גם כך".

11 תגובות

  1. בהצלחה עם ההצעה, קדימה הימין חייב לעשות שינוי לטובה ,לגבי יהודה ושומרון.

  2. רוח ישראלית חדשה נושבת שמעיפה את הגלותיות מהחוקים הבריטיים ירדנים והעותומניים הגיע העת למחוק את החרפה
    ולהחיל/להכיל את הריבונות שלנו בכל הארץ

  3. כל הכבוד. המשיכי בדרך ישרה ונכונה זו.
    ארץ ישראל שלנו לעד.

  4. תבינו אין עם פלסטיני. המונח פלסטין הוא מונח בריטי. אין עם פלסטיני. הערבים בישראל הם תערובת של צלבנים ונשיהם שהיתאסלמו מי בכוח ומי מרצון, הערבים בישראל הם אנשים שסולימאן הגדול האועותומאני הזיז אותם ממקום למקום. מתי תבינו זאת???????????

  5. שמרעהו , אתה כזה אידיוט. אתה משווה מצב היהודים בגרמניה למצב הערבים בישראל. זבל יהודי שכמוך. היהודים בארצות ארופה היו נאמנים חמדינתם יותר מאשר הגויים. היהודים תרמו לרווחתם של מדינות המוצא שחהם בעיקר גרמניה אוסטריה צרפת בלגיה הולנד ואפילו פולין ורוסיה.
    לעומתם ובניגוד להם הערבים המסריחים רוצים להרוג יהודים חעשוק את המדינה. הערבים לא מכירים במדינת ישראל, אפילו אלה שבתוך הקו הירוק.
    אידיוט שכמוך. אתה בושה לעם היהודי.
    אתה משווה את השואה למה שקורא בשטחים????
    אולי נהרוג בערבים כמו שהיטל הרג ביהודים, כך אנחנו העם היהודי נצדיק אנשים זבלים כמ6ך שלא רואים את טובת עמם. משווים בין טומאה לטהרה, משווים רוצחים ערבים שכל מטרתם להרוג יהודים לקורבנות הדואה שכל החטא שלהם העה שהם יהודים נאמנים למדינות מוצאם. איסה אידיוט אתה

  6. כל הכבוד.
    דוגמא לכל חברי הכנסת אוהבי העם , אוהבי יהדות ואוהבי ארץ ישראל השלמה

  7. ביום השואה אין טוב מלהגיש הצעה למרחב מחייה לעם היהודי כמו הטלר שפלש לפולין לארגן מרחב מחייה לעם הגרמני בקיצור עוד פאשיסטית.

  8. מדינת ישראל,עים מעט מאוד שטחים , קלטה עולים מארצות ערב, ומארצות אחרות ; העולים הותירו גם בארצות ערב בתים ורכוש רב ; בהחלט למען עתיד מבטיח ; ארצות ערב מרובות השטחים , צריכות לקלוט את הפלסטינאים , מרצועת עזה ומיהודה ושומרון .

  9. גם החלת הריבונות הישראלית ; וגם לעודד הגירה של הפלסטינאים , מיהודה ומשומרון , לארצות אחרות .

Back to top button