מבזקיםפוליטי / מדיני

דרישה מראש הממשלה: הרכבת ממשלה ובה עד 18 שרים

התנועה לאיכות השלטון שלחה היום (רביעי) מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו קריאה כי יפעל להרכבת ממשלה שלא תעלה בגודלה על 18 שרים ו-6 סגני שרים. "ברור לכל שחלק ניכר מתפקידי השרים מיועדים לסיפוק אינטרסים פוליטיים, ולא על מנת לשרת את ציבור האזרחים" אמרו בתנועה לאיכות השלטון.

בשנים האחרונות מתנהל דיון ציבורי ער בנוגע לגודלה של הממשלה – בדגש על מספר המשרדים בהם מכהנים שרים וסגני שרים – שתבטיח את התנהלותה היעילה והטובה ביותר. במוקד הדיון נמצא הצורך לאזן בין האינטרסים הפוליטיים של השותפות הקואליציוניות, שמעוניינות להחזיק במספר תיקי שר וסגני שר רב ככל הניתן, לבין שיקולי יעילות ותועלת ציבורית המחייבים צמצום מספר התפקידים הפוליטיים בממשלה למינימום הנדרש לניהולה התקין.

בתנועה לאיכות השלטון אומרים: "ראוי כי כף המאזניים ייטה לכיוון היעילות והתועלת הציבורית ועל כן יש לכונן ממשלה מצומצמת ככל הניתן. הדבר נכון בעיקר כשברור לכל כי חלק ניכר מתפקידי השרים מיועדים לסיפוק צרכים ואינטרסים פוליטיים, ולא על מנת לשרת את ציבור האזרחים ולקדם ממשלה יעילה ומוכוונת לטובת הציבור. בשל כך, סבורה התנועה כי מן הראוי שהממשלה ה-35 תכלול לא יותר מ-18 שרים ו-6 סגני שרים. מספר בעלי תפקידים זה מאפשר לנהל את הממשלה לפי הצורך וליישם את מדיניות הממשלה, אך אינו מגלם בתוכו תפקידים שנויים במחלוקת ותמורות פוליטיות בלתי רצויות לשותפות הקואליציוניות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ככל שמספר השרים וסגני השרים בממשלה יהיה גדול ממספר זה, הדבר יגזול משאבי ציבור שלא לצורך, ויסיט את תשומת לבם של חברי הכנסת מן העשייה הפרלמנטרית אל עבר מילוי סיפוק אינטרסים פוליטיים במסגרת הממשלה. בשל כך, דורשת התנועה מרה"מ שיפעל להרכבת ממשלה שלא תעלה בגודלה על 18 שרים ו-6 סגני שרים, ובכך יגשים את האינטרס הציבורי שבכינון ממשלה יעילה ואיכותית ככל הניתן, לצד הגשמת התועלת הציבורית שלשמה הוקמה."

צילום: אריאל חרמוני- משרד הביטחון

תגובה אחת

  1. זה עמותה שממומנת ע״י הקרן להשמדת ישראל מהשמאל הקיצוני – ביבי, אל תתיחס בכלל ואם אני הייתי במקומך הייתי עושה בדוקא ומעלה ל22 שרים

Back to top button