צרכנות

פוליסת חיסכון או פיקדון בנקאי

בעבר, כאשר אדם היה מעוניין לחסוך את כספו, האופציה שבה הוא היה בוחר היא הפקדת כספו באחת מתוכניות החיסכון אשר הבנק הציע לו. הריביות אשר הציע הבנק לאותו אדם על הפקדת כספו בתוכנית כזו או אחרת, היו ריביות גבוהות אשר הניבו לו תשואה נאה על כספו. אולם, במהלך השנים נוצר משבר כלכלי חמור בבנקים, אשר גרם לכך שהריביות המוצעות כיום על פיקדונות בנקאים הינן ריביות אפסיות. לכן, אנשים אשר מפקידים את כספם בתוכניות חיסכון של הבנק, אינם מקבלים על הכסף תשואה כלשהי. האלטרנטיבה הטובה ביותר כיום לפיקדונות הבנקאים נקראת: פוליסת חיסכון , על אף שפוליסת החיסכון איננה בעלת ריבית חודשית קבועה, כמו תוכניות החיסכון הבנקאיות, הרי שהתשואה על הכסף המופקד בה לרוב תהיה אטרקטיבית וגבוהה.

פיקדונות בנקאים- מדוע זה לא כדאי כיום

מלבד העובדה שכיום הפקדת כסף לפיקדון בנקאי, לרוב לא תניב תשואה כלשהי על הכסף המופקד בו מכיוון שהריביות המוצעות על תוכניות החיסכון הבנקאיות הינן נמוכות מאוד, הרי שהבנקים כיום נוהגים לגבות את כספי הפיקדונות על ידי רכישת אג"ח. לכן, אדם אשר מפקיד את כספו בפיקדון בנקאי, מאבד את הנזילות כל כספו לפרק זמן כלשהו. אם האדם מעוניין למשוך את כל כספו או רק חלק מכספו בתום התקופה שנקבעה לתוכנית החיסכון הבנקאית, הרי שהוא יידרש לשלם על כך קנס בגין פדיון הכסף. כפי שניתן להבין, פיקדונות בנקאיים אינם מהווים מוצר חיסכון אטרקטיבי עבור אנשים המעוניין לחסוך את כספם ולכן, לא מעט אנשים מחפשים כיום אלטרנטיבה טובה יותר לחיסכון כספם וכאמור, האלטרנטיבה הטובה ביותר כיום לפיקדונות הבנקאיים הינה: פוליסות חיסכון אותן מציעות חברות הביטוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פוליסת חיסכון על פני פקדון בנקאי- הבחירה הטובה ביותר

רגע לפני שאתם שוב בוחרים באופציה הנדושה והרגילה ביותר לחיסכון הכסף שלכם הלא היא: הפקדתו בתוכנית חיסכון בנקאית כלשהי, כדאי שתתוודעו אל היתרונות בפוליסות החיסכון המוצעות כיום על ידי חברות ביטוח שונות. פוליסות חיסכון מאפשרות לכל אדם המעוניין לחסוך את כספו, לחסוך אותו במסלולים שונים, בהתאם לרמת הסיכון שבה הוא מעוניין. את הכסף בפוליסה מנהל גוף פיננסי מנוסה, אשר יודע כיצד לנהל את הכסף בצורה אשר תניב עליו תשואה נאה לאדם המפקיד אותו בפוליסה. ניתן לומר שפוליסות החיסכון כיום מכילות הן את הנוחות והעלויות הנמוכות הכרוכות בהפקדת כסף בתוכניות חיסכון בבנק והן את הגמישות והגיוון הטמונים בהשקעה בקרנות נאמנות.

היתרונות בפוליסת חיסכון

היתרונות בפוליסת חיסכון הם רבים: ראשית כל, העלות היחיד הכרוכה בפוליסת חיסכון היא דמי הניהול אותם גובים תמורת ניהול הכסף בפוליסה. כל חברת ביטוח המציעה פוליסה, תגבה דמי ניהול אחרים על ניהול הפוליסה ולכן כדאי מאוד לבחון את הפוליסות השונות אותן מציעות חברות הביטוח ואת דמי הניהול אשר החברות דורשות, בטרם בוחרים את הפוליסה הרלוונטית. שנית, פוליסת החיסכון כאמור מאפשרת לאדם למשוך את הכסף שבה באופן מלא או חלקי, בכל יום ובכל שעה. כלומר: האדם לא מחויב לתקופה כלשהי והוא יכול למשוך את כספו בכל זמן ללא קנס על פדיון כספו שלא בזמן. בנוסף לכך, ההפקדה לפוליסות יכולה להיות כסכום חד פעמי או כסכום חודשי. יתרון נוספים הם: המגוון המוצע כמסלולי השקעה בפוליסות הביטחון השונות, האפשרות להשקיע בפוליסות הללו גם ב- נכסים לא סחירים , מעבר חופשי בין מסלולי ההשקעה ללא תשלום מס על כך, דחיית תשלום המס על הרווח לסוף התקופה ועוד.

 

Back to top button