צרכנות

מזל או שכל?

איך זוכים בהגרלות? איך פתאום עולה לנו רעיון כזה ששווה סכום כסף?

ובכן יש שיגידו שהכול בא מלמעלה, ואם המזל היה בצד שלך ברגע הנכון, זכית בהגרלה או חשבת על רעיון מבריק. לחילופין, יש שיגידו שמאחורי המזל, מסתתרים עוד כמה דברים ובעזרת שכל ואולי כמה חישובים סטטיסטים, סיכויי הזכייה הם יותר גבוהים.

אז האם זה מזל או שכל?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זכייה בהגרלה:

זכייה בהגרלה היא חלומם של רוב האנשים, גם אלו שממלאים כרטיסיות ומשתתפים בהגרלות וגם אלו שכבר מראש מוותרים. אין ספק שלזכות בהגרלה ולא משנה גודלה, זו תחושה נפלאה של סיפוק והנאה. אך עוד יותר מכך, כשמדובר בהגרלות גדולות, זכייה יכולה להיות לאירוע משנה חיים וזה מה שמניע גם את אלו שלא מספיק מאמינים, להשתתף בהגרלות ולנסות את מזלם.

כי בסופו של דבר, החיים האלו הם משחק, אז למה לא לשחק?

זה עניין של מזל: התיאוריה של מרפי

רבים האנשים שהעידו שלפתע יום אחד הם זכו בהגרלה, מבלי לצפות לכך או לחזות זאת מראש. ייתכן שחלק נכבד מאנשים אלו, משתתפים בהגרלות קטנות וגדולות באופן קבוע ומדי פעם הם גם פוגעים.

אך חלקם גם לא. לכן, אין ספק, שמזל ומקריות, הם חלק מהסיפור ועל כך לא ניתן להתווכח! לאחר שמכירים כמה מקרים של זכיות מפתיעות. אך כמובן שיחד עם זאת, ככל שממלאים יותר כרטיסיות ומשתתפים ביותר הגרלות, מבחינה סטטיסטית, הזיכוי לזכות עולה.

זה עניין של שכל: התיאוריה של איינשטיין

אמנם, אכן קיימים אותם אנשים עם מזל גדול שאת סיפורם אולי שמעתם. אך לצד זאת, מספר מקרים שונים שהתחוללו בעולם וכמה עדויות, גורמות לנו לחשוב ולחשוד שלצד המזל, גם לשכל יש מקום.

פרופסורים מתמטיקאים, פיסיקאים ואנשי מקצוע שונים, כבר העלו את הסברה שמבחינה סטטיסטיקה ולאחר כמה חישובים ניתן לזהות אלגוריתמים עקביים החוזרים על עצמם, שעומדים מאחורי משחקי ההגרלות.

אם חשבת נכון ולמדתם את המשחק, וכמובן, יש לכם שכל והרבה, ייתכן ותכלו להגדיל את סיכויי הזכייה ב-60 אחוזים, 70 אחוזים ואפילו 90 אחוזים.

אז גם מזל וגם שכל?

למעשה, אין ספק שכשדובר על הגרלות, מזל ושכל הולכים יחדיו. ייתכן וזכייה היא פשוט מזל תמים וייתכן וזכייה נולדה מהרבה מחשבה וידע.

מה שבטוח, למזל יש פה תפקיד חשוב, שהרי במידה והשכל שיחק בו תפקיד, מדובר גם כאן במזל נדיר שכן לא כל אחד יכול לפצח את הדרך הנכונה לזכייה בהגרלה.

Back to top button