חדשות הארץמבזקים

ראש מועצת אשכול: "חבל ארץ שלם שבוי בידי ארגון טרור"

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני פרסם לפני זמן קצר (שני) הודעה לתושבי המועצה. "ימים לא פשוטים עברו עלינו. מאז שבת בבוקר, ועד היום לפנות בוקר, נורו 174 טילים לעבר אשכול. 6 נפלו בתוך ישובים, כ-30 יורטו על ידי כיפת ברזל והשאר נפלו בשטחים פתוחים. לא כל הנפלים אותרו ולכן אני מבקש מהחקלאים, תושבים ומטיילים לגלות עירנות וזהירות ולדווח למוקד אשכול או לרבש"ץ על כל זיהוי של נפל במרחב." כתב ירקוני.

הוא ציין כי "בשעות הבוקר המוקדמות עודכנו על השגת הפסקת אש ועל הסרת המגבלות לעורף. לאחר התייעצות שקיימתי עם גורמי המקצוע במועצה קיבלנו החלטה, שלמרות הסרת ההגבלות, לא נקיים את הלימודים במוסדות החינוך.

ההחלטה התקבלה על בסיס מספר שיקולי דעת מרכזיים – ראשית, עד 3 לפנות בוקר היו עדיין אזעקות ונפילות באשכול. חשבנו שאין זה סביר לצפות מילדים ומצוותי החינוך שלנו להגיע ללימודים סדירים אחרי לילה כזה בפרט ויומיים אינטנסיביים עמוסים בקושי רגשי בכלל. שנית, חלק גדול מצוותי החינוך והילדים שלנו לא היו באזור וטרם חזרו. בין היתר מכיוון שההערכות אמש היתה להמשך המגבלות לעורף וביטול הלימודים. אנו משוכנעים שנכון היה לאפשר היום חזרה הדרגתית לשגרה. לאפשר לצוותי החינוך, לילדים ולהורים, יממה של התארגנות מחדש, בשקט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ירקוני הבהיר כי "החלטה זהה התקבלה בשאר המועצות האזוריות השותפות שלנו (שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון). מתוקף המציאות הייחודית אצלנו שבגללה ביטלנו את הלימודים, אנו פועלים כעת יחד, ראשי המועצות בעוטף עזה, כדי להסדיר את נושא שיפוי אובדן יום העבודה מול האוצר. אני מעריך שהטיפול בנושא יקח מספר ימים ונעדכן על כך."

ראש הממשלה חתם אתמול על תקנת 'מצב מיוחד בעורף' בתוקף ל-48 שעות, אך זה עדיין לא מסדיר שכר אוטומטי על אובדן ימי עבודה. על משמעות התקנה תוכלו לקרוא .

"שוב הוצבנו מול אתגרי המציאות באזור. שוב גילו תושבי אשכול אחריות ומשמעת יוצאת דופן. הקפדנו על כל כללי הזהירות המצילים חיים וגילינו אורך רוח. אך אין צל של ספק שהמשוואה בה חבל ארץ שלם שבוי של ארגון טרור ושל היעדר מדיניות חייבת להשתנות. אנו מצפים לשינוי המשוואה. להשבת השקט והבטחון לדרום.

אני מחזק את ידי תושבי אשכול, את בעלי התפקידים בישובים, חברי הצח"י והרבש"צים, את עובדי המועצה והמתנדבים בישובים, שהתגייסו כולם לניהול מיטבי של מצב החירום, כל אחד בתחומו ובכישרונו. שוב הוכחנו שהקהילתיות באשכול היא העוצמה הגדולה ביותר מול כל האתגרים." סיכם גדי ירקוני ראש מועצת אשכול.

ארכיון. צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול

Back to top button