חדשות הארץמבזקים

אלפים השתתפו בטקס יום הזיכרון של יהדות התפוצות בלטרון

כ-6,000 צעירים יהודים וראשי קהילות יהודיות מהעולם השתתפו בטקס יום הזיכרון של יהדות התפוצות שקיים הערב (שלישי) ארגון 'מסע' בלטרון. • השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר בטקס כי: "יש לנו אחריות מיוחדת לחיילים הנעדרים ולאזרחים השבויים שלנו. כפי שלא נחנו במשך 37 שנים עד שהבאנו את זכריה באומל ז"ל, כך לא ננוח עד שנביא את הדר גולדין, אורון שאול וכל שאר השבויים והנעדרים שלנו".

הערב (שלישי), ערב יום הזיכרון, קיים ארגון 'מסע' את טקס יום הזיכרון של יהדות התפוצות. הטקס, שנערך בלטרון, הוא טקס יום הזיכרון הרשמי היחיד בשפה האנגלית ולקחו בו חלק אלפי יהודים צעירים, משתתפי מסע מרחבי העולם השוהים בישראל ומנהיגי קהילות יהודיות מהעולם. בסיועו של משרד התפוצות, שודר הטקס בשידור חי בעשרות מדינות- בבתי ספר ובקהילות היהודיות, וצפו בו עשרות אלפי יהודים נוספים.

הטקס, המתקיים זה למעלה מעשור, מכוון זרקור אל תרומתם של החיילים הבודדים ובוגרי ארגון מסע לסיפור הישראלי, וזאת במטרה לחבר את המשתתפים באופן מוחשי לרגעים שעושים אוּמָה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יוסי זמיר

כ-12,000 צעירים יהודים מרחבי העולם מגיעים לישראל מידי שנה לארגון מסע, לשהות משמעותית של 4-10 חודשים, במהלכה הם יתנדבו, ילמדו ויתמחו, במטרה לחזק את זהותם היהודית ולהעמיק את הקשר שלהם עם ישראל והעם היהודי. המשתתפים מתארים את טקס יום הזכרון כאחד המרכיבים המרגשים והחשובים ביותר של חוויותיהם בישראל. בטקס ישתתפו למעלה מ-6,000 איש, ביניהם אלפי משתתפי מסע וכאלף מנהיגי ונציגי קהילות יהודיות מרחבי העולם והפדרציות היהודיות מצפון-אמריקה. כמו כן, יגיעו תורמים מרכזיים של קרן היסוד מכל רחבי העולם.

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, נציג הכנסת, ח"כ צבי האוזר ומשפחות שכולות ונציגיהן, בהן משפחתו של שון כרמלי ז"ל, חברו של הדר גולדין ז"ל, סרן יאיר אלקלעי, שהשתתף בפעילות המבצעית בה נהרג סגן הדר גולדין ועוד.

בטקס הוקרנו סרטונים על הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה, בדגש על עולים; השנה, סופרו סיפוריהם של הדר גולדין ז"ל, ג'ורדן בן סימון ז"ל, שון כרמלי ז"ל והאחיות ילנה ויוליה נמילוב ז"ל. כמו כן הוקרן סרטון בהשתתפות אמהות החללים- יעל יקותיאל ז"ל, אלחנדרו הופמן ז"ל, גלעד מישייקר ז"ל, פיליפ מוסקו ז"ל, דניאל פומרנץ ז"ל ודניאל מנדל ז"ל. זרי זיכרון הונחו לזכרם של בוגרי מסע עזרא שוורץ ומייקל לוין.

צילום: יוסי זמיר

הטקס התקיים בשפה האנגלית ותורגם סימולטנית לצרפתית, ספרדית ורוסית, וכן שולבו פריצות מעשרות נקודות ברחבי העולם, בהן נציגי ובוגרי מסע הדליקו נר זיכרון והביעו סולידריות עם עם ישראל ביום זה, בדרום אפריקה, אורוגוואי, ארה"ב, אוקראינה, צרפת, גרמניה, אנגליה, קנדה, אוסטרליה ועוד.

בטקס אמר השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, כי "בתקופה שבה הטרור מכוון אל בתינו ובתי הכנסת שלנו, בישראל וברחבי העולם כולו, וכאשר אנו מתמודדים עם צורות חדשות של אנטישמיות ברחובות ובקמפוסים, העורף הפך לקו החזית, ואנחנו עומדים בחזית הזו, ישראלים ויהודים ברחבי העולם, יחדיו.

אנחנו תמיד מונחים על ידי העיקרון היהודי "כל ישראל ערבים זה לזה" ויש לנו אחריות מיוחדת לחיילים הנעדרים ולאזרחים השבויים שלנו. ובדיוק כפי שלא נחנו במשך 37 שנים עד שהבאנו את זכריה באומל ז"ל בחזרה לביתו, כך לא ננוח עד שנביא את הדר גולדין, אורון שאול וכל שאר השבויים והנעדרים שלנו. אני מאמין שזו החובה המוסרית הגבוהה ביותר שלנו ושבועה קדושה לחיילנו ומשפחותיהם.

לאויבינו אומר רק זאת: ידינו הארוכה מגיעה ותמשיך להגיע לכל מקום, גם הרבה מעבר לגבולותינו, כדי למנוע כל איום על ישראל ואזרחיה. אנו יודעים היכן אתם נמצאים ונגיב בעוצמה לכל תוקפנות. ולכולכם ולכל עם ישראל אני מבטיח כי ננקוט בכל צעד, מול כל אויב, במטרה להבטיח שאזרחינו יוכלו ליהנות מביטחון ושלווה. זו חובתנו אל יקירנו שאינם עוד איתנו, וזו המחויבות שלנו לילדנו ולעם היהודי כולו".

צילום: יוסי זמיר

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בנאומו בטקס כי "אנו כמהים ליקירינו שנפלו בקרב, ולאלה שנפלו קורבן לטרור ולשנאה אנטישמית, בישראל, בסן דייגו, בפיטסבורג, בפריס ובעולם כולו. לעולם לא נוכל לאחד את הרסיסים, אך נוכל להוקיר את זכרם של הנופלים ולכבד את מורשתם".

לדברי מנכ"לית ארגון מסע, לירן אבישר בן-חורין, אומרת: "הטקס מאפשר לצעירי התפוצות להיות שותפי אמת במעמד שהוא בעל משקל אדיר בחייה של החברה הישראלית. הטקס, במתכונתו הייחודית, הפך במרוצת השנים למעמד זיכרון מרגש בו יהודי התפוצות מרכינים ראש יחד עם כל עם ישראל לזכר הנופלים.

Back to top button