מבזקיםרצועת עזה

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי: "בקיץ תפרוץ מלחמה גדולה עם ישראל"

מזכ"ל הג'יאהד האסלאמי זיאד נחאלה התראיין הערב (שלישי) לערוץ הלבנוני אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה והתרברב בפני המראיין על יכולותיו של הארגון ועל ההישגים שהצליח הארגון להביא בסבב הלחימה האחרון עם ישראל.

נחאלה אמר כי "מה שקרה בעזה בסבב הלחימה האחרון עם ישראל הוא בסך הכל תמרון צבאי כהכנה לקראת הקרב הגדול. יש הסכמים בין כלל פלגי ההתנגדות ברצועת עזה להגיב באופן מידי על כל תוקפנות של הכיבוש."

עוד הוסיף נחאלה, "היינו עם חמאס בקהיר וקיבלנו החלטה משותפת על הפעלת חדר המבצעים המשותף בכדי להגיב לפשעי הכיבוש. אני מודה ליחיא סינוואר על שיתוף הפעולה המלא וההחלטה המשותפת להגיב. לא נקבל את המשוואה שישראל תפציץ בתי אזרחים ללא תגובה. אם סבב הלחימה בעזה היה נמשך הטילים היו מגיעים גם לתל אביב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מזכ"ל הג'יאהד האסלאמי זיאד נחאלה

בנוגע להמשך הצעדות בימי שישי אמר נחאלה, "צעדת השיבה לא יפסקו וישראל תידרש לעמוד בהתחייבויותיה להבנות עם קהיר. ההתחייבויות של ישראל הן שהובילו להסכמה שלנו להפסקת אש. הדרישה העיקרית שלנו בשלב זה היא הסרת המצור על עזה והפסקת התוקפנות על צעדות השיבה. אני צופה כי בקיץ תפרוץ מלחמה גדולה עם ישראל. המאמצים שנעשים עכשיו הם ניסיון לפשוט את ההתנגדות מנשקה אך זה לא יקרה. אין עזה ללא ההתנגדות ואנו נלך למלחמה ואנו מוכנים לזה. נגייס את כל ציר ההתנגדות בכדי להגן על עזה. הפסקת האש הפרידה בשעות בודדות הפגזות שלנו על כל ערי ישראל."

נחאלה מבהיר כי "ההתנהגות של ישראל לקראת צעדות השיבה ביום שישי הקרוב תקבע את תגובתנו. ישראל תמיד מנסה לערער ולפגוע ביחסים בין חמאס לג'יהאד האסלאמי, אז אני רוצה להעביר לישראל מסר שיבינו כי התיאום בינינו לבין חמאס הוא הגבוה ביותר ואינו ניתן לערעור. אנו כבר הסכמנו עם חמאס על התוכנית הבאה מול ישראל וכיצד נגיב על התוקפנות. אנו מסכימים עם חמאס על כל דבר ובמיוחד על הנהגתו ברצועת עזה, מה שגורם לנו להרגיש כי זאת תנועת ההתנגדות שצריכה להוביל."

בעניין המצב של רצועת עזה מול הרשות הפלסטינית ואבו מאזן אמר נחאלה, "אבו מאזן שלח מסר באמצעות גורמים ערביים ותוכנו להפשיט את עזה מנשק ולשקול את המשך ההתנגדות וזאת אחת הסיבות שמצרים לא תחזור לטפל בפיוס הפלסטיני. בעניין זה לא נגיע להסכמה."

נחאלה נשאל על הקשר של הארגון לאיראן ולחיזבאללה ואמר, "במהלך סבב הלחימה האחרון לא היינו בקשר עם איראן אבל התקשורת בינינו באופן כללי תמיד קיימת. גם עם חיזבאללה אנחנו בקשר מתמיד ומיד אחרי הראיון הזה אנחנו נפגשים."

בנוגע לאסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל, סוגייה שנמצאת בראש סדר העדיפויות של ארגוני הטרור, אמר, "אנו מברכים את כל השבויים. הם מנהיגים גדולים ואנחנו כל הזמן עובדים על זה כדי להוציא אותם אל החופשי. סוגיית האסירים מטופלת על ידי כל ציר ההתנגדות (כלל הפלגים) ברצועת עזה."

נחאלה הודה בסוף הראיון לקטאר על הסיוע הכספי וסיכם כי הוא מברך את כל מי שמסייע לעם הפלסטיני.

8 תגובות

  1. מניפולטור!!
    כל מה שהם רוצים זה את הכסף של קטאר..שתהיה מלחמה שתגמור על כל החלאות האלה .

  2. התשובה פשוטה…כל מה שקורה זה לא חלם..זו המדיניות של נתניהו לשמור על החמאס כדי לפצל את ההנהגה ..חמאס שולט בעזה והרש"פ שולט בי"וש…מדיניות מכוונת ,קרה, ושום דבר לא קורה במקרה..הדרום חוטף אש ?…נתניהו מוכן להבליג ולשמור על הקו המדיני שלו

  3. ממש לא חולשה של צה"ל..לנתניהו יש מדיניות לשמור על החמאס ולא למוטט אותו..אז ההנחיות לצה"ל הן בהתאם למדיניות ..הוא רוצה פיצול פלסטיני מול הרש"פ ששולט ביו"ש…לא מזיז לו שהדרום סופג אש כי הוא "מצליח" לשמור על הקו המדיני שלו..בצפון הוא לא היה מעז לנהל מדיניות כזו.

  4. הסכם אוסלו נתן לכל המחבלים מסביבנו ביטחון צריך למחוק אותם מהמפה

  5. קיבלו ביטחון יותר מדי צריך להוריד אותם פעם אחת ולתמיד למדו כל סבב מגדלים את הסכומים לטרור ולשבח עוד יותר את הטילים עד מתי חלם

  6. חבל שלא ירו על תל אביב , אולי סוף סוף הממשלה היתה עושה משהוא יותר רציני מלהרוס מבנים רקים

Back to top button