חדשות הארץמבזקים

ראש עיריית חיפה: "בדמעות שלנו משתקף גם חלום למדינה בטוחה"

"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה הוא יום, שבו כולנו – ילדים, מבוגרים, ותיקים ועולים – הופכים למקשה אחת, גוף אחד, גוף שאחד מאבריו נכרת באכזריות, והותיר אחריו לנצח פצע פתוח ולב מדמם"
 
כך פתחה ראש העיר חיפה ד"ר עינת קליש רותם, את דבריה בעצרת "צעיר לנצח", שהתקיימה אמש ב"גן הזיכרון" והוסיפה: "אנו ניצבים כאן היום, יחד, קהילה מלוכדת של אלפי בני-אדם, המון אדם צפוף, חבוק, שלוב זרועות, שחולק בדממה אפופת צער את דמעותיו. הקושי הזה, שאנו סוחבים על גבנו כבר 71 שנות עצמאות, הופך היום להוקרת תודה חרישית. בדמעות שלנו משתקף גם חלום למדינה בטוחה, שיש בה אחווה, חברות ואהבה. למדינה שתחבר בין האדם, בין המקום ובין התקווה, למדינה שבה יש מקום לכולנו, לא חשוב מאיפה הגענו, מה אנחנו חושבים או לובשים או חולמים, למדינה שאוהבת את כל ילדיה, כי הם ילדיה, למדינה שתשמור על כל ילדיה, שלעולם לא יידעו את הצער הזה. לעולם".

צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
 
נציג ממשלת ישראל, חבר הכנסת אריאל קלנר: "חללי מערכת ישראל הם המצפן הערכי שלנו. יש האומרים: "במותם ציוו לנו את החיים". אני מבקש לדייק: "במותם אפשרו לנו את החיים". חללי מערכות ישראל הם מגש הכסף עליו הוקמה מדינה היהודים ובזכותם היא מתקיימת עד היום. במותם ציוו לנו לא רק את החיים אלא גם את הערכים – אהבת המולדת, אהבת העם, ערכי הרעות, האחווה והמסירות". 
 
יו"ר ארגון "יד לבנים", חיים לנציצקי, אמר בעצרת, כי "ערב הזיכרון הוא ערב, בו אנו מחויבים בחידוד הזיכרון האישי והקולקטיבי, מחויבים לזכור את הנופלים במלחמות ישראל ובפעולות הטרור השונות, לזכור ולאפשר לכאב הציבורי והאישי לחדור עמוק פנימה". 

צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
 
עוד השתתפו בעצרת: נציב שירות המדינה ורב שכונת אחוזה, פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ, שקרא פרק תהילים. החזן דוד אולמן נשא תפילת "אל מלא רחמים". אפרים שליפקוביץ', אביו של תומר שליפקוביץ' ז"ל, קרא "קדיש" ומירה פאר, אלמנת צה"ל ורעייתו של אבינועם אלכסנדרוביץ' ז"ל הדליקה משואת זיכרון. ישראל דיין, אביו של עופר דיין ז"ל, קרא "יזכור".
 
את העצרת ליווה משמר כבוד, אשר הורכב מחניכי תנועת "השומר הצעיר", תנועת נוער "תרבות" ומחניכי פרק המשימה העירוני חיפה. חברי המכינות הקדם-צבאיות בעיר – מכינת "גל" ומכינת "רבין" ליוו בטקס הנחת הזרים את נציגי הארגונים: מערכת בתי המשפט, ארגון "יד לבנים", ארגון "אלמנות ויתומי צה"ל", צה"ל, משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כיבוי אש, פיקוד העורף, ארגון "יד לבנים" במגזר הדרוזי, משפחות חללי פעולות האיבה, ארגון "לנצח אח"י", ארגו נכי צה"ל, ארגון גמלאי צה"ל צוות חיפה, עמותת אנשי צד"ל לשעבר, ביטוח לאומי, ארגון הווטרנים, ארגון נכי המלחמה בנאצים וארגון נעמת.
 
את הטקס, אותו הנחתה נטלי רותם וביים ערן טובול, ליווה הזמר רמי קליינשטיין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
 

תגובה אחת

  1. בהמה שמאלנית מטומטמת מיתחזה , נגמול לה בבחירות הבאות , תימצא רגל בעכוזה ………….

Back to top button