חדשות הארץמבזקים

נתניהו ורעייתו השתתפו בחידון התנ"ך הבינלאומי בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו השתתפו בחידון התנ"ך הבינלאומי לנוער בתיאטרון ירושלים. ראש הממשלה נתניהו: "מזל טוב ליונתן ולבנימין, מזל טוב לאבא ואימא. אני תמיד נרגש להיות פה."

בחודש שעבר ידענו התרגשות עצומה: החללית 'בראשית' הייתה במרחק נגיעה מהירח. לחללית הוצמדה לוחית עם דגל ישראל ועם הכתוב: 'עם ישראל חי'. אבל זה לא מספיק. כשהם באו להציג לי את הפרויקט הם אמרו לי שיהיה כיתוב כזה, והשאלה הראשונה שלי הייתה 'מה עם התנ"ך?'. אז הם אמרו שיש שם תנ"ך בדיסק. החללית גם נשאה לחלל קובץ דיגיטלי של התנ"ך. אתם יודעים שזה לא בדיוק הצליח כמו שרצינו, לא הייתה נחיתה רכה מספיק, אבל אנחנו הולכים לשלוח את החללית עוד פעם, ייתכן מאוד שאנחנו נביא תנ"ך קטן. אני רוצה שהתנ"ך יינחת על הירח, כי כתוב: "כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ, מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹותֶיךָ, יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה". מדינת ישראל הולכת להגיע לירח.

מעט מאוד מדינות הקיפו את הירח והגיעו לירח, ועד עכשיו רק שלוש מעצמות נחתו שם, ואנחנו רוצים להיות המדינה הרביעית שתעשה זאת. בכל זאת המדינות האחרות הן קצת יותר גדולות מאיתנו – ארה"ב, סין, רוסיה, ויש סיכוי טוב מאוד שתוך שנתיים-שלוש, אנחנו נהיה המעצמה הרביעית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אז צריך לשאול איך אנחנו עושים את זה. אנחנו עושים את זה בזכות היוזמה, הנחישות והתעוזה – בזכות הרוח. הרוח באה מהתנ"ך. אני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ. הרוח באה מהתנ"ך, משום שאין משמעות אחרת למסע הכביר שעשינו לחזור לארצנו, למולדתנו, אם לא היינו נישאים על גבי האמונה, המורשת והגעגועים לחזור למולדת. הדברים האלה כתובים פה, והם צריכים להיות מורשת של כל אחד ואחת מילדינו, מבנינו ומבנותינו. אני מאמין בזה משום שאני תמיד שואל האם התנ"ך נלמד בבתי הספר הלא דתיים אצלנו. בעיניי זו עדיין משימה גדולה מאוד להנחיל את מורשת התנ"ך ואהבת התנ"ך לכל ילדיי ישראל. זו הסיבה שאנחנו עושים את החידון הזה.

כל ההבטחות נמצאות בתנ"ך, ואנחנו מגשימים אותן בגדול. קיבוץ גלויות, הפרחת השממה, מעמדה של ישראל בין הגויים – כל הדברים האלה אנחנו מגשימים בזכות האמונה והחזון של נביאי ישראל ומורשת ישראל. קיימנו גם את רוח התנ"ך בדבר אחד נוסף, אנחנו חידשנו את גבורת עמנו העתיקה של יהושע, של שמשון ושל דוד. הגבורה הזאת מיהושע דרך המכבים וגם עד בר-כוכבא – שאת האיגרות שלו מצאו לא רחוק מהמקומות שנגלו המגילות הגנוזות – הרוח הזאת הלכה לאיבוד בגלות, והחזרנו אותה עם גיבורי ישראל, חיילי צבא הגנה לישראל, ששומרים על המדינה, שומרים על המולדת.

השילוב בין אהבת הארץ, הביטחון והתנ"ך, זה השילוב המנצח. הוא נותן לנו גם את האחיזה בקרקע וגם את הכמיהה לעתיד, ואת הנכונות להגן על עצמנו, על עתידנו וגם על עברנו.

השילוב הזה אפיין את חמי היקר, אביה של רעייתי שרה – שמואל בן-ארצי ז"ל. שמואל היה חבר מחתרת, אני חושב שהוא האדם היחיד שהחזיק באותות גם מהאצ"ל וגם מה'הגנה'. הוא חלוץ שעבד בפרדסים, הוא היה חבר קיבוץ 'מחניים'. חוץ מהמשפחה ואהבת הארץ, הדבר המרכזי שמילא את חייו זה היה התנ"ך, אהבת התנ"ך. הוא חקר את התנ"ך, הוא למד את התנ"ך, הוא לימד את התנ"ך והוא הנחיל את אהבת התנ"ך לדורות של תלמידים בישראל, ובכלל זה לבני משפחתנו.

שלושה מבניו היו חתני תנ"ך, ובננו אבנר, נכדו של שמואל, היה פה. הוא עדיין פה, יושב פה עכשיו. לפני תשע שנים, ישבנו רעייתי שרה ואני במקום שאתם יושבים ההורים, וכססנו ציפורניים משום שהוא התמודד. אבל הוא הגיע להיות סגן שני של כלת התנ"ך העולמית. אני יודע איזו הרגשה נפלאה זאת להורים לראות את בניהם ובנותיהן עולים כאן לבמה כולם, ואיזו התרגשות יש כאן מההצטיינות שלכם – וכל מי שעלה על הבמה הזאת הוא אלוף ואלופה, מצטיינים ומצטיינות.

התנ"ך קרוב ללבי, ואני באמת ובתמים מאמין שהוא חיוני לעתיד שלנו, ועל כן אנחנו התחלנו גם חידון תנ"ך למבוגרים. אני מקיים גם חוג תנ"ך בבית רה"מ על שמו של חמי, שמואל בן ארצי ז"ל. שמואל היה בחוג התנ"ך הראשון שהקים דוד בן גוריון שהיה שותף להשקפה הזאת, ואנחנו מתכנסים כל כמה חודשים. זה מרגש ואמיתי, ותמיד כשאני קורא את התנ"ך, לא רק בחוג אלא בפרשת השבוע כשאנחנו קוראים את ההפטרה, אני תמיד מוצא את הדברים שנותנים לנו עוצמה רוחנית כבירה, והמעניין הוא – תמיד זה רלוונטי. זה באמת רלוונטי להווה שלנו ולעתיד שלנו.

לכן אני שמח לראות את כולכם כאן מהארץ ומן העולם, ואני רוצה להפנות פסוק אחד, מבנימין לבנימין, ולכל אלו שבאו מחוץ לארץ, "וּנְטַעְתִּים בָּאָרֶץ הַזֹּאת בֶּאֱמֶת, בְּכָל לִבִּי וּבְכָל נַפְשִׁי". אז אני אומר לכולכם – בואו לכאן, לישראל, באמת. בואו לתמיד עם המשפחות שלכם, כי אין כמו הבית. ולכן אני אומר לכם – בואו הנה.

אני מברך את כל המשתתפים. אני מברך מעומק הלב את הזוכים. מזל טוב, וחג עצמאות שמח לכל אזרחי ישראל.

צילום: קובי גדעון /לע"מ

Back to top button