מבזקיםתאונות דרכים

"מדובר בתאונה מזעזעת, נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה"

היום (חמישי) בשעה 14:45 הוזעקו צוותי משטרה, כיבוי אש ומד"א ממרחב איילון לכביש 443, סמוך לצומת שילת לכיוון ירושלים, בעקבות דיווח על תאונת דרכים קשה מאוד. מיניבוס, שהתנגש בגדר בטיחות והתהפך.

ארבעה צוותי כיבוי מתחנה אזורית איילון פעלו במקום התאונה לחילוץ הלכודים מתוך הרכב. ארבעה מנוסעי הרכב חולצו במצב אנוש והועברו לידי פראמדיקים של מד"א אשר נאלצו לקבוע את מותם במקום. בנוסף טופלו על ידי חובשים של מד"א 9 פצועים נוספים בשנות ה-40, אשר פונו לטיפול בבתי החולים: 1 במצב בינוני פונה לתל השומר, שניים אחרים במצב קל פונו לבית החולים אסף הרופא ו-6 פצועים קל פונו לבית החולים שערי צדק.

חובש רפואת חירום במד"א דניאל דובינקי שחלף במקום בזמן התאונה סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת. כשחלפתי במקום הבחנתי ברכב הסעות שאיבד שליטה, ההתנגש בגדר ההפרדה והמשיך עשרות מטרים בנסיעה בצמוד לגדר. ברכב נסעו כ- 13 נוסעים. הזעקתי כוחות גדולים למקום והתחלתי במיון ראשוני של הנפגעים. בתוך הרכב נלכדו 2 גברים בשנות ה 40 ומחוץ לרכב נמצאו 2 גברים נוספים גם הם בשנות ה-40. ארבעתם היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעה רב מערכתית קשה. מצבם היה אנוש ובתוך זמן קצר הפראמדיקים שלנו שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה. 9 פצועים נוספים היו בהכרה מלאה, אחד מהם סבל מחבלות בבטן ובראש ומצבו הוגדר בינוני והשאר נחבלו בגופם ומצבם הוגדר קל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: דוברות מד"א

צילום: דוברות מד"א

מחקירה ראשונית של בוחני התנועה של משטרת ישראל, עולה חשד לפיו נהג רכב ההסעות איבד שליטה על הרכב והתהפך. הנהג, בן 44 תושב ירושלים עוכב לחקירה ונסיבות התאונה נבדקות.

צילום: דוברות המשטרה

מדובר בנסיעה מאורגנת של אסירים משוחררים שיצאו לאירוע לכבוד יום העצמאות. ברכב היו אסירים משוחררים ואנשי צוות של הוסטל בירושלים. מהרשות לשיקום האסיר נמסר: "מדובר ברכב הסעות שכור. פרטי התאונה לא ידועים לנו עד הסוף וגם לא פרטי ההרוגים. אנו מניחים שמדובר בדיירים. שלחנו צוותים מקצועיים לבתי החולים ובהמשך נשלח אנשי מקצוע לתמוך במשפחות".

משה דהן מתנדב זק״א שפלה, אמר: ״מדובר במיניבוס עם מלא נוסעים שככה״נ איבד שליטה והתנגש בעוצמה בגדר ההפרדה, כתוצאה מההתנגשות הרכב התדרדר עשרות מטרים, כשהגעתי לזירה ראיתי את המיניבוס כשכל החלק האחורי מעוך לגמרי, 2 נוסעים שעפו מחוץ לרכב שכבו בצידי הכביש ללא הכרה עם פציעות קשות ו- 2 פצ׳ נוספים נלכדו בתוך הרכב גם הם ללא הכרה עם פציעות קשות, צוותי מד״א נאלצו לאשר את מותם של הארבעה במקום וטיפלו בעוד 9 פצ׳ קל עד בינוני, צוות מורחב מזק״א שפלה נמצאים בזירה ומטפלים בגופות ההרוגים ובאיסוף הממצאים בזירה.

צילום: דוברות זק"א

צילום: משה דהן
צילום: משה דהן
צילום: משה דהן

Back to top button