חדשות הארץמבזקים

פרקליטי נתניהו ביקשו לדחות את השימוע של ראש הממשלה

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו בקשה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לדחות את השימוע בעניינו של ראש הממשלה בטענה כי לאור כמות חומר הראיות לא יספיקו לעבור על הכל עד למועד השימוע שצפוי להתקיים על פי הודעת היועמ"ש לא יאוחר מה-10 ביולי.

היום, ה-10 במאי, זהו היום האחרון בו קבע היועמ"ש שניתן לתאם תאריך לשימוע.

יו"ר תל״ם, ח"כ משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) אמר בתגובה לבקשת פרקליטי ראש הממשלה נתניהו כי "אין שום הצדקה לאפשר דחייה במועד השימוע לנתניהו. היועץ כבר דחה את השימוע פעם אחת, כאשר התחשב בנסיבות החריגות שיצר נתניהו (הקדמת בחירות בסמוך להגשת כתב-אישום) ולא העביר את חומרי החקירה אלא לאחר הבחירות, כדי שלא ישמשו לתעמולה. כעת, מבקש נתניהו להחריג את הדין במיוחד עבורו, ולקיים את השימוע רק בעוד מספר חודשים. החומרים חיכו לו ולפרקליטיו מאז הבחירות, והם נמנעו מלקחתם במכוון, כדי לייצר לחץ פסול על היועמ"ש. שימוע הוא לא תוכנית חלופית למקרה שבו הנסיון להעביר את חוק החסינות לא יצלח. עליו להתקיים במועדו, ועל נתניהו לשאת באחריות ולתת את הדין על מעשיו. ידע כל אדם בישראל, שאיש אינו מעל החוק!" ציין יעלון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ רם שפע (כחול לבן) התייחס אף הוא לבקשת פרקליטי רה"מ לדחות את מועד השימוע מה-10 ליולי ואמר כי "תאריך השימוע לרה"מ ידוע מזה מספר חודשים, כל שאר החשודים אספו כבר את חומרי החקירה, חוץ מפרקליטי נתניהו. הסיבה לכך ברורה: נתניהו מעוניין להשלים במהרה את מלאכת הרכבת "קואליציית כתב האישום" שתחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים שיחלצו אותו מהעמדה לדין. אני סמוך ובטוח שהיועמ"ש לא ייתן יד לתרגילים נלוזים אלו ויערוך את השימוע במועד שנקבע."

עוד הוסיף כי "יואילו נא פרקליטי נתניהו, ככל וזה שילם להם, לאסוף את חומרי החקירה, להתייצב לשימוע במועד שנקבע ולנסות להוכיח כדברי הלקוח שלהם ש"לא היה כלום כי אין כלום".

ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) אמרה כי "נוכח הזלזול הבוטה של רוה"מ נתניהו בהליך השימוע, ובחלוף הדד-ליין שקבע לו היועמ"ש, ראוי שהיועמ"ש מנדלבליט יודיע לו כי ההליך בטל וכי ההחלטה בעניינו תתקבל על סמך חומר הראיות. 71 יום חלפו מאז שקיבל נתניהו את ההודעה על הכוונה להעמידו לדין בכפוף לשימוע, שעה שלאדם רגיל ניתנים 30 יום, אך נתניהו ממילא אינו מכיר בערך השוויון בפני החוק, וכי כעת הוא פשוט מורח זמן עד שיצליח להעביר את חוק החסינות ולחסל סופית את שלטון החוק."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו – צילום: לע"מ

3 תגובות

  1. עוד לא הספיק להרכיב את הממשלה ודרוש לנתניהו עוד זמן לחוקק חוקים כד לתרפד את החלטות היועץ המשפטי ומערכת החוק

  2. לדחות מה הרי מנדל בלט כבר קבע שאי לקיחת החומר לא ישנה את מועד השימוע שזה ב 10 לחודש בשביל מה צריך יועץ משפטי וביש ביל מה קיים מנדלבליו נתניהו עושה מכולם ליצנים כמו מירי רגב – ביטן-ואמסלם

  3. לדחות מה הרי מנדל בלט כבר קבע שאי לקיחת החומר לא ישנה את מועד השימוע שזה ב 10 לחודש בשביל מה צריך יועץ משפטי וביש ביל מה קיים מנדלבליו נתניהו עושה מכולם ליצנים כמו מירי רגב – ביטן-

Back to top button