מבזקיםמשפטי/פלילי

האם בר רפאלי עלולה להישלח אל מאחורי סורג ובריח?

היום (ראשון) הותר לפרסום פסק הדין בערעור של הדוגמנית בר רפאלי שקבע בין היתר כי "הבית של דיקפריו לא היה בית הקבע שלה". לפי פסק הדין על הדוגמנית לשלם 8 מיליון שקל מס על הכנסותיה שצברה מעבודתה בחו"ל מאחר ומרכז חייה היה בישראל ולא כפי הנטען על ידה.

עו"ד קרן זמיר זרקו, המתמחה בדיני מסים ועבירות כלכליות אומרת כי "מבחן התושבות נבחן על בסיס מניין ימים ומבחן מרכז החיים- איפה מרכז החיים של התושב. במבחן מרכז החיים בימ"ש מצא שמרכז חייה בישראל ולכן היא נחשבת כתושבת ישראל וככזאת היא מחויבת במס, גם על הכנסותיה בחו"ל. משנת 2003 השתנתה שיטת המס בישראל משיטה טריטוריאלית לפרסונלית, כלומר שתושב ישראל חייב מס על כל הכנסותיו בכל העולם כולו ולא רק על הכנסותיו בישראל. יחד עם זאת, עצם העובדה שרשות המיסים הצליחה להוכיח זיקה לארץ, עדיין לא שוללת את טענתה של רפאלי שיכולה עדיין להתקבל במסגרת ערעור. ככל שזה נוגע לאישיות עסקית או חברתית עם אורח חיים שונה יחסית, בעולם גלובלי כמו זה שאנו חיים בו, ישנן דרכים שונות ומגוונות להוכיח כי מרכז החיים הינו מחוץ לישראל, למרות רכוש ומשפחה שנמצאים פה בארץ."

באותו עניין:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרקליטות: בר רפאלי תועמד לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות מס

הותר לפרסום פסק הדין המלא הדוחה את ערעור המס של בר רפאלי

עו"ד זמיר זרקו מציינת כי "אם החלטת בית המשפט בהליך האזרחי תישאר על כנה היא עשויה להשפיע על התיק הפלילי, שם טוענת הפרקליטות כי הדוגמנית ביצעה פעולות שונות כדי לנתק את זיקתה לישראל כדי להתחמק ממס. מדובר על היקף גדול מאוד של הכנסות ובתיק הפלילי, במידה וההליכים בו יימשכו ורפאלי תורשע, העונש עלול להיות גם מאסר בפועל".

בר רפאלי. צילום: מתוך אינסטגרם

2 תגובות

Back to top button