חדשות הארץמבזקים

מחר יתקיים תרגיל בשדה התעופה בחיפה המדמה התרסקות מטוס

מחר (שלישי, 14/05/19) בין השעות 09:30 ועד 13:30 יערך בנמל התעופה בחיפה תרגיל תעופתי "חירום 3" מלא המדמה התרסקות מטוס.

התרגיל המשותף של נמל חיפה ורשות שדות התעופה, "ניצוץ משמים" יתרגל חבירה של כוחות החירום וההצלה באירוע אר"ן (אירוע רב נפגעים) כתוצאה מהתרסקות מטוס, לצד תרגול תרחישי ייחוס רב זירתיים נוספים, בהם שריפה, דליפת חומ"ס וכיו'.

במסגרת התרגיל ישתתפו כל כוחות החירום וההצלה: משטרת ישראל, מד"א, כבאות והצלה, פיקוד העורף, רח"ל (רשות חירום לאומית) ועיריית חיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך התרגיל המשותף, יתורגלו מהלכי הפיקוד והשליטה של משטרת ישראל, תוך הפעלת כוחות רבים לשמירה על הסדר הציבורי, הסדרי התנועה ושלום הציבור ובטחונו, וישלב הפעלת כוחות בזירות השונות ובתרחישים ייחודיים.

כאמור, התרגיל ייערך בין השעות 09:00 ועד 13:00 באזור שדה התעופה של חיפה (רח' יוליוס סימון), במהלכו תורגש תנועה מוגברת של ניידות משטרה, מסוקי משטרה, רכבי חירום והצלה לאורך הצירים, כאשר ייתכנו קולות נפץ ועשן של אמצעים פירוטכנים. בנוסף, צפויים שינויים זמניים בהסדרי התנועה לפרקי זמן קצרים, בהתאם למתווה התרגיל.

יש להדגיש, כי מדובר בתרגיל שהנו חלק מתכנית אימונים שנתית הפועלת בכלל מחוזות המשטרה עפ"י לוח זמנים וגרף אימונים סדור.

משטרת ישראל מבקשת מציבור הנהגים להישמע להנחיות השוטרים ואנו נעדכן בדבר צירי תנועה חסומים סמוך לשדה התעופה והמלצות לתנועה בצירים חלופיים דרך אמצעי התקשורת, מערך הדיגיטל של משטרת ישראל וכן ניתן להתעדכן באמצעות מוקד המידע הארצי של המשטרה, שמספרו 110.

מרשות שדות התעופה נמסר כי בשעת התרגיל לא תתנהל פעילות תעופתית אזרחית ולוח הטיסות הותאם לשעות התרגיל. בשעת התרגיל תורגש תנועה ערה של רכבי כיבוי והצלה.

נוהל "מצב כוננות, חירום 2, חירום 3" של נמל התעופה חיפה והפקודות של הגופים המסייעים, מהווים את תוכנית החירום הנמלית, לה ערוכים גורמי נמל התעופה וגורמי
הסיוע החיצוני.

צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button