חדשות הארץמבזקים

המדינה לא מצליחה להתמודד עם כמות הפדופילים שהולכת וגדלה

במסגרת בקשת חופש מידע שהוגשה למשטרה ולפרקליטות עולה כי בחמש שנים האחרונות נפתחו 12,189 תיקים במשטרה בגין עבירות מין כנגד קטינים, 4,676 תיקים הועברו לפרקליטות, 597 כתבי אישום הוגשו ונחתמו 562 הסדרי טיעון. מהנתונים עולה כי רק 5% מהתיקים שנפתחים במשטרה מוגשים בהם כתבי אישום בסופו של התהליך, כאשר ברוב המכריע של התיקים נחתמים הסדרי טיעון עם התוקפים.

עמותת מצו"ף (מאגר ציבורי וניטור פדופילים) שחשפה את הנתונים פועלת בכדי לחוקק את חוק מאגר הפדופילים הפומבי, בדומה לחוק האמריקאי, שאפקטיביות שלו מוכחת בצורה אמפירית ע"י עשרות מחקרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלירן מלכי, יו"ר מצו"ף, אמר: "בישראל לפי הערכות נפגעים מינית כל שנה 100,000 קטינים וקטינות. כאשר קטין נפגע מינית הוא צריך לעבור כמה משוכות עד שנרשמת תלונה במשטרה:

1. צריך לזהות את הפגיעה המינית. ילדים מתחת לגיל בית ספר אינם מבינים את משמעות הדברים ואת הגבולות האסורים.

2. לאחר שהקטין הבין שמשהו קרה, התוקף מנהל מולו מלחמה פסיכולוגית ומפעיל עליו מניפולציות על מנת לשמור את העבירה בסוד. לרוב יש ניסיון להציג את הקטין כמישהו שעשה משהו רע וליצור פחד סביב הנושא.

3. לאחר שהפנים שזו לא אשמתו, הוא צריך לבחור לאיזה מבוגר הוא יכול לספר את הסוד שלו. מאחר ושני שליש מהפגיעות הם בתוך המשפחה, מסכת הלחצים גדולה יותר מפגיעה מזדמנת, מה שמקשה עליו עוד יותר להוציא את זה.

4. לאחר שהפגיעה מתגלה למבוגר, הוא לאו דווקא בוחר בדיווח. חלק מהסיבות הם כבוד המשפחה, בושה, דאגה לילד מהשלכות פסיכולוגיות עתידיות בהתמודדות עם המשך הטיפול המשטרתי.

מלכי מוסיף כי "כל כך הרבה דברים צריכים להתרחש רק בכדי שהתלונה תצא לפועל, כל זה מחזק את הטענה שכמות התלונות במשטרה לא משקפת כלל את היקף התופעה. בחמש שנים האחרונות מספר התלונות גדל כאשר מנגד מספר כתבי האישום שהפרקליטות החליטה להגיש הלך וקטן. בישראל מאוד משתלם להיות פדופיל, לא רק שהאנונימיות של העבריין נשמרת, הוא גם יכול לחזור לתקוף ללא שום בעיה וכל זה בחסות המדינה. רק מאגר פדופילים פומבי שפתוח לציבור יכול ליצור זעזוע במערכת, לגרום להרתעה בקרב אותם פדופילים ולספק להורים כלים בכדי שיוכלו להגן על הילדים שלהם. להבדיל מהמצב כיום בו ישראל היא גן עדן לפדופילים ומערב פרוע לילדים", אמר מלכי והוסיף "273 ילדים נפגעים מינית בממוצע כל יום, שני שליש מהפגיעות הם בתוך המשפחה, אחד מכל חמישה ילדים הוא קורבן לעבירה מינית. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, צריך להודות שיחידת צור של השב"ס, שאמורה להשגיח על הפדופילים המשוחררים, לא יכולה באמת לעמוד בעומס העבודה, ומפקח אחד לא יכול לפקח במקביל על 30 פדופילים משוחררים ברחובות המוגדרים כפצצה מתקתקת. מישהו צריך להתעורר ולעצור את מספר הקורבנות שרק הולך וגדל מיום ליום".

משרד המשפטים - 2019 - תשובה

2 תגובות

Back to top button