חדשות הארץמבזקים

פרסום ראשון: כבאים המשרתים ביו"ש יקבלו "תוספת שטחים" לשכרם

כבאים המשרתים ביהודה ושומרון יקבלו "תוספת שטחים" לשכרם – כך נחתם במסגרת הסכם קיבוצי בין הממונה על השכר במשרד האוצר, ההסתדרות הכללית וועד עובדי מערך הכבאות. ההסכם נחתם למורת רוחה של נציבות כבאות והצלה, אשר דחתה בעבר פניות של כבאי איו"ש לקבלת תנאים אלה.

איגוד ערים לכבאות יו"ש הוקם בשנת 1993, לעומת האיגודים האחרים שחלקם היו פעילים עוד לפני קום המדינה. רק לקראת סוף העשור הקודם העובדים התארגנו בהסתדרות הכללית והחלו להיות פעילים בועד עובדי מערך הכבאות. או אז התברר להם כי קיים פער מהותי בין הזכויות שכלל הכבאים בארץ מקבלים, לבין מה שמשולם להם בתלוש השכר. בין היתר נכללו הפרות של חוק שכר מינימום, מתכונת משמרות בעייתית שלא הייתה מקובלת, ואי מתן "תוספת שטחים" – תוספת שמשולמת לכל עובד מדינה שנדרש לעבוד באזור איו"ש.

בזכות פעילות ארגונית של ועד עובדי מערך הכבאות הביאה נציגות העובדים להעברת כל העובדים באיו"ש למתכונת המשמרות המקובלת בכלל הארץ, לצד עתירה לערכאות להכרה בזכויות העובדים הוותיקים לפנסיה תקציבית. ההליך, שהסתיים בשבוע שעבר, עסק בתשלום הפרשי שכר ותיקון רכיבי שכר כך שיהיה תואם למקובל בהסכמים, ובדרישה לשלם לעובדים תוספת שטחים. יש לציין כי לפני פניה לערכאות היה ניסיון להידבר עם נציבות הכבאות אך זו השיבה את פני הכבאים ריקם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

קבוצת עובדים ממחוז איו"ש, בתמיכת ועד עובדי מערך הכבאות, היא שהגישה תביעה להפרשי השכר ולתשלום תוספת השטחים באמצעות עו"ד יעל שילוני ממשרד אהוד שילוני ושות' המתמחה במשפט העבודה והמייצג את ועד עובדי מערך הכבאות. במסגרת ההליך הצטרפו כלל עובדי המחוז לתביעה, וההסתדרות הכללית התייצבה לימין העובדים.

לאחר 4.5 שנים של ניהול הליך, ומשא ומתן ארוך, הגיעו הצדדים להסכם פשרה אשר מסדיר את הפרשי השכר ורכיבי השכר השגויים במחוז, וכן מקבע ומכיר בזכות העובדים לתוספת שטחים. הזכות לתוספת שטחים עודכנה בהסכם קיבוצי, אשר מייצר התאמה בין מבנה המשמרות של הכבאים המועסקים 10 ימים בחודש במשמרות בנות 24 שעות, וכ-240 שעות בחודש, לבין הזכות המוענקת במדינה על בסיס יומי לעובדים המועסקים פחות שעות חודשיות אך יותר ימים, באורח שמאפשר הגעה למכסה חודשית של 21 'פעימות' בחודש. כלל עובדי המחוז יקבלו מענק בשווי תוספת השטחים שהיתה משולמת להם החל ממועד הגשת התביעה (דצמבר 2014).

צילום: חדשות MivzakLive

משמעות ההפרשים היא תיקון של מאות שקלים במשכורת הקובעת של כל כבאי, ובנוסף תוספת שטחים שמגיעה לכ-1600 ₪ נוספים מדי חודש בחודשו.

אבי אנקורי, יו"ר ועד עובדי מערך הכבאות, מסר בתגובה כי "ועד העובדים נחוש לשמור על זכויותיהם של כלל עובדי מערך הכבאות, ופועל בכל האמצעים לדאוג לרווחתם ולתנאי ההעסקה המגיעים להם בדין. למרות התעלמותו של דדי שימחי מתנאי העסקתם של הכבאים באזור איו"ש, במסגרת מלחמתו הכללית בעובדים הכפופים לו, הצלחנו להביא להישג משמעותי, אשר מוחק שנים רבות של העסקת כבאים בתנאים לא הוגנים. נמשיך להילחם ללא פשרות על מימוש ההסכמים החתומים עימנו, ועל הסכמים קיבוציים חדשים שיביאו בשורה למערך הכבאות בהסדרה תנאי רווחה, ביטוחים ועוד".

הסכם קיבוצי איוש

Back to top button