חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "האובדן של אהרון אהרנסון עלה לעמנו במחיר יקר מאוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו הערב (רביעי) באירוע לציון 100 שנה למותו של אהרון אהרנסון ז״ל, בחוות אהרנסון בעתלית.

ראש הממשלה נתניהו אמר באירוע:

״לו התבקשתי לבחור חמישה מנהיגים ציונים, הייתי לבטח כולל בו, לבטח, את אהרן אהרנסון – והייתי שם אותו לא בתחתית הרשימה אלא מעלה מעלה. אהרנסון היה דמות-ענקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את עיקר דבריי היום אני רוצה להקדיש לשלושת היסודות המרכזיים של אהרנסון כמדען, כאיש מודיעין וכמדינאי. השילוב של הפעולות שלו בשלושת התחומים הללו היא שעושה אותו לדמות כל כך עוצמתית וכל כך מוערכת בפרספקטיבה היסטורית. ההצלחה שלו בתחום הראשון כאיש מדע הביאה לו את ההצלחה כאיש מודיעין, וההצלחה שלו כאיש מודיעין בשירות הבריטים הביאה לו את ההצלחה המדינית.

צילום: קובי גדעון/לע״מ

110 שנים אחרי זמנו של אהרנסון, מדינת ישראל צועדת ממש באותו כיוון. יש לנו מומחים ישראלים בקליפורניה והתבקשנו ע"י מושל קליפורניה, ג'רי בראון, לעזור בפתרון בעיית המים במשק המים של קליפורניה. זה נשמע לכם מוכר? זה אהרן אהרנסון לפני 110 שנים, חדשנות ישראלית במיטבה. ואת הדבר הזה כמובן, אנחנו עושים כמובן במדינות רבות, אנחנו עוזרים להן להשביח את המזון, לנצל כל טיפת מים, להדביר את המדבור בכל היבשות, אבל הראשון, הראשון שעשה את הדבר הזה הוא אהרן אהרנסון.

צילום: קובי גדעון/לע״מ

אני מאמין שהאובדן של אהרון אהרנסון עלה לעמנו במחיר יקר מאוד כי לולא הטרגדיה הנוראה, אין לי ספק בזה, שאהרנסון היה הופך לאחד מגדולי מנהיגינו במאה ה-20. בכוח החזון ובכושר הביצוע שלו, הוא יכול היה לזרז את הקמת מדינתנו עוד לפני מלחמת העולם השנייה. כולנו מבינים שגורל עמנו היה אז שונה לחלוטין.״

באירוע השתתפו גם שר העלייה והקליטה יואב גלנט, השר לאיכות הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין ורעיית נשיא גואטמלה הגב׳ פטריסיה מוראלס המבקרת בימים אלה בישראל בליווי רעיית ראש הממשלה הגב׳ שרה נתניהו.

Back to top button