מבזקיםמשפטי/פלילי

"יש לדחות את בקשת רה"מ למימון הוצאותיו המשפטיות"

היום (חמישי) שלחה התנועה לאיכות השלטון מכתב ליועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט ויו"ר הוועדה למתן היתרים בדרישה לקבל החלטה לאלתר הדוחה את בקשת רה"מ למימון הוצאותיו המשפטיות. זאת מאחר ובאי כוחו של רה"מ סירבו כבר בפעם השנייה להציג לוועדה מידע ואסמכתאות כפי שנדרשו, תוך הפרת ההסכמות בין הצדדים. "משסוגיית שכר הטרחה עלולה להוות טיעון להשהיית מועד השימוע בענייניו של רה"מ, יש דחיפות רבה בקבלת ההחלטה המבהירה את המצב המשפטי בעניין קבלת תרומות למימון הוצאות המשפט". נמסר בפניית התנועה לאיכות השלטון.

בנובמבר האחרון החליטה הוועדה למתן היתרים לדחות את בקשתו של רה"מ, מר בנימין נתניהו, למימון הוצאותיו המשפטיות ע"י בן דודו, נתן מיליקובסקי, ואיש העסקים ספנסר פרטרידג'. בין הנימוקים להחלטה עלתה העובדה כי על אף בקשת הוועדה מרה"מ ובאי כוחו לקבל את פרטי הבקשה כמו סך הסכום המבוקש, שכר הטרחה שהצטבר וכד' – המידע לא הועבר לוועדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)

בקשתו השנייה של רה"מ מהוועדה למתן היתרים, לקיים דיון מחודש בבקשת המימון, נדחתה גם היא ואף בה הוזכר הסירוב להעברת המידע מצד רה"מ. על החלטה זו הגיש רה"מ עתירה לבג"ץ נגד הוועדה, ובדיון בה ניתן תוקף של פס"ד להסכמות בין הצדדים. על פיהן, תתאפשר לרה"מ השלמת הטיעון בע"פ בפני הוועדה, ורה"מ מצדו יצטרך להציג בפני הוועדה את הפרטים שיתבקשו לצורך הדיון המשלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני מספר ימים פורסם כי חברי הוועדה פנו לעורכי דינו של רה"מ בבקשה לקבל מידע מפורט על הונו האישי של נתניהו כמו גם מידע על טיב הקשר עם התורמים, פירוטי החובות והכספים ששולמו עד כה, ומדוע נדרש סיוע מגורמים חיצוניים. צוות הסנגורים של נתניהו השיב כי הם אינם מוכנים למסור את המידע ומעוניינים לקבוע דיון מקדמי שם יסבירו מדוע אינם מוכנים לעשות זאת. כך, למעשה, נמנע רה"מ מלקיים את התחייבותו לבית המשפט העליון. כמו כן, בתחילת החודש פנה רה"מ לוועדה ומסר כי הוא מוותר על קבלת המימון מבן דודו.

"עקב כל אלה" אמרו בתנועה לאיכות השלטון, "אנו קוראים לוועדה לקבל לאלתר החלטה סופית ולדחות את בקשת רה"מ למימון הוצאותיו המשפטיות בידי התורמים, שכן זו כבר הפעם השנייה בה מסרבים באי כוחו להציג לוועדה מידע ואסמכתאות כפי שנדרשו, תוך הפרת ההסכמות בין הצדדים. להחלטה זו דחיפות רבה, שכן אי הסדרת הסוגיה היוותה סיבה מספקת לבאי כוחו שלא לאסוף את חומרי החקירה עד לימים האחרונים. יש לקבל החלטה מידית בעניין המימון ולקדם את הליך השימוע, לאור הפגיעה החמורה באמון הציבור עת רה"מ מכהן מצוי בהליכים פליליים."

Back to top button