מבזקיםצבא וביטחון

חמאס מתכוון להסלים – ישראל מנסה לנשוך שפתיים עד אחרי הארווייזיון

גם לאחר שהכסף מקטאר נכנס השבוע אל רצועת עזה לטובת מה שמגדירים בעולם "סיוע הומניטרי" לתושבי הרצועה, בחמאס הביעו אכזבה מכך שלא קיבלו דבר מהכסף שנכנס ועל פי הערכות חמאס ינסה למתוח את החבל עוד ולהסלים, במטרה ללחוץ על ישראל להיענות לדרישותיו הכולל העברת מאות מיליוני דולרים, שיקום של כלל רצועת עזה, מימון ופיתוח פרויקטים, הקמת נמל ימי והסרת המצור באופן מלא מרצועת עזה.

מדינת ישראל בהובלת ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו לא ששים להיענות לדרישות וכרגע "סחבת" זו המילה למצב. יש לציין כי לא מדובר באסטרטגיה חדשה מצד ראש הממשלה נתניהו שמנסה להרוויח כמה שיותר זמן של שקט בין הסלמה להסלמה וזאת לפעמים תוך כדי אישור העברת הכספים מקטאר לרצועת עזה והרחבת שטח הדייג ופתיחת המעברים לסירוגין.

בישראל הבהירו כבר בעבר שהמצור מעל עזה יוסר רק לאחר הכרה מלאה של חמאס במדינת ישראל, התפרקות רצועת עזה מנשקה, התחייבות להפסקת הטרור נגד מדינת ישראל והחזרת גופות החיילים והנעדרים שמחזיק ארגון הטרור חמאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחר (שישי) צפויים להגיע אל גדר המערכת אלפי מחבלים על מנת להתעמת עם כוחותינו. רק היום פרצו שתי שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה ואתמול פרצו תשע שריפות מבלונים. הטרור של המחבלים מעזה לא נעצר לרגע.

ביום יום מבצעים לוחמי צה"ל שורה של ירי הרחקה במספר מוקדים שונים על בסיס קבוע לאחר ניסיונות חבלה בגדר (מידע שאף גוף תקשורת לא מדווח עליו חוץ מאיתנו).

באוגדת עזה ממשיכים לתגבר כוחות מחשש להסלמה עד כדי הידרדרות למלחמה כוללת מול עזה. למרות חוסר הרצון וההתלהבות של ישראל ממלחמה, גורמים בצבא סבורים כי אין דרך אחרת על מנת להשיג שקט ארוך טווח, כך גם חושבים רבים המתגוררים בדרום שמשוועים לימים שקטים ורגועים יותר. ישראל נמנעת כעת מלהגיב בעוצמה רבה עד לאחר הארוויזיון במוצאי שבת.

בשנה שעברה בקיץ, היו מאות שריפות בעוטף עזה בעקבות בלוני התבערה, מה שהוביל את צה"ל לתקוף באמצעות כלי הטיס של חיל האוויר בסמוך לחוליות המחבלים שמפריחים את הבלונים על מנת להרתיע ולמנוע הצתות שגרמו לנזקים כבדים לחקלאות.

הפרות סדר בעזה – תמונת ארכיון צילום ערבים

2 תגובות

Back to top button