חדשות הארץמבזקים

ליברמן: "לגבי רצועת עזה – זאת תמונת המצב האמיתית"

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שבת) בפוסט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו למצב הביטחוני בדרום ואמר, "נדהמתי לשמוע בסוף השבוע את רוני דניאל מדבר נגד הכרעת החמאס, בניגוד מוחלט לדברים ששמעתי אותו אומר רק לפני כמה שבועות."

"לגופו של עניין אני רוצה לציין מספר עובדות" אמר ליברמן, "א. ממאי 2018 עד מאי 2019 שוגרו מעזה לעבר ישראל 1,896 רקטות, ב. 99% מהשיגורים היו לדרום הארץ, וכללו, בין היתר, פגיעה ישירה בבתים בבאר שבע, באשקלון, בשדרות ובשרון, 6 הרוגים, מאות פצועים, אלפי נפגעי חרדה כולל ילדים שימשיכו לשאת את הטראומה של הצבע האדום עוד שנים רבות, ג. הסבבים האלו כללו הפסקות לימודים, הפסקת תנועת רכבות ובפעם הראשונה, בסבב האחרון, הפסקת אספקת גז מהאסדה בים לתחנת הכוח בארץ."

ליברמן הוסיף, "אין לי ספק שאם 99% מהשיגורים היו מכוונים לתל אביב ולא לדרום הארץ, כל הפרשנים ללא יוצא מן הכלל היו תובעים במקרה הגרוע למחוק את רצועת עזה מעל פני האדמה, ובמקרה הטוב לכבוש את עזה ולעשות שם סדר. שמענו את אותו רוני דניאל אומר בלהט לאחר הירי לעבר הבית בשרון: "כאשר היריב מרים את רף הפעילות שלו, ישראל צריכה להרים אף היא את רף הפעילות שלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לצערי, מכיוון שמדובר בתושבי הדרום במקום תגובה הולמת, מאפשרת מדינת ישראל עוד ועוד העברות כספים לרצועת עזה. אני לא מדבר על המשמעות הערכית, ועל השאלה האם זה פרוטקשן או לא. אבל המשמעות המעשית היא שממשלת ישראל מאפשרת שדרוג דרמטי במעמד של החמאס והג'יהאד האיסלאמי בקרב הציבור הפלסטיני, כולל ביו"ש עם כל ההשלכות לכך. המשמעות השנייה היא היכולת להגדיל את הסד"כ ולגייס יותר ויותר צעירים לשורות ארגוני הטרור. המשמעות השלישית היא קפיצה ברמת ההתעצמות, בכמות הרקטות שמיוצרות יום יום ברצועת עזה." הבהיר ליברמן.

"מאז מבצע "צוק איתן" הסד"כ של החמאס והג'יהאד האיסלאמי גדל באופן משמעותי, כמו גם כמות הרקטות שעומדות לרשותם היום ומספר הרקטות לייצור עד סוף שנת 2019. זה כבר לא אותם קסאמים פרימיטיביים, אלה רקטות עם רש"ק, טווח ודיוק שחייבים להטריד את מנוחתנו." הדגיש ליברמן וציין כי "אסור לנו לטמון את הראש בחול ולאפשר "חיזבאללה בגבול הדרומי". זאת תמונת המצב האמיתית, ומכאן לא צריך להיות לא פרשן בכיר ולא שר ביטחון לשעבר, אלא כל אחד יכול להסיק את המסקנה המתבקשת באופן אישי."

עוד אמר ליברמן כי, "נאמר במקורות ש״אין חכם כבעל ניסיון״, ומניסיוני האישי אני עומד על כך שחייבת להיות הסכמה מירבית בין רה"מ לשר הביטחון על האתגרים והיעדים בכל מה שנוגע לביטחונה של מדינת ישראל, כולל הסכמה בסיסית מהו ה- END GAME לגבי רצועת עזה. אף אחד לא ישלח את חיילנו לכבוש לא את רצועת עזה ולא את דרום לבנון על בסיס הסכמים קואליציוניים, אלא אך ורק על בסיס מודיעין וחוות דעתם של הרמטכ"ל, ראש שב"כ וראשי מערכת הביטחון האחרים."

נתניהו וליברמן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

6 תגובות

  1. ביבי תומך בחמאס ומשמר אותו ובכך קל לו יותר להפחיד אנשי הדרום כי רק הוא בולם את חמאס ומטפל בו. תנו לגנץ, בוגי ואשכנזי לטפל בעזה ותראו תוצאות משופרות בהרבה ממה שלביבי יש להציע לכם. הוא אינטרסנט ולכן הסבבים ימשכו, הבלונים ימשיכו להבעיר שדות בדרום ונתניהו ימשיך לחשוב אך ורק על חסינות ולא על אזרחי ישראל

  2. למה להסתבך?!
    צריך לבצע סיכול ממוקד בעזה בלי הקש בגג וכל השטויות האלה שחיל האוויר ינקה את עזה ממחבלים בעזרת סיכולים ממוקדים אחרי שעזה נקייה כמעט ממחבלים להכניס חי"ר לתוך עזה לכבוש אותה לכבוש שם את שלטון החמאס למנות כמעין מרשל משלנו בשלטון עזה ושוטרים ישראלים בתוך עזה

  3. ליברמן כל הכבוד אני תושב הדרום ואני מחזק את מה שאתה אומר, אנחנו איתך ליברמן , אל תכנס למלכודת שביבי נתניהו מכין לך. תעמוד על העקרונות שלך כי רק אתה דואג לדרום ולביטחון, אנחנו אוהבים אותך ליברמן.

  4. רוב הנהרגים מהסכסוך עם עזה הם חיילים שלאו דווקא גרים בדרום, אני לא רואה עניין לעשות אישיו ממי סובל יותר. יש אחריות ענקית על הקברניט שלנו

  5. באמת למה לא עושים דבר בעניין, כמו שהוא אמר אם היו מפציצים את תל אביב זה היה שונה לגמרי ! מה ההבדל בין האנשים שגרים בדרום לאנשים שגרים בתל אביב?! אנחנו כולנו עם אחד! וזה מה שמעצים אותנו!

Back to top button