מבזקיםתאונות עבודה

מפקד זק"א מחוז מרכז: "זירה קשה ומזעזעת התגלתה לעיני"

הבוקר (ראשון) סמוך לשעה 10:00 בבוקר אירעה תאונת עבודה קטלנית באתר בנייה בשד' ז׳בוטינסקי ביבנה, מנוף שקרס בזמן עבודת הפירוק שלו. התוצאה קשה מאוד – ארבעה הרוגים.

אלחנן רוט מתנדב זק״א שפלה, אמר כי "מדובר במנוף עגורן שעומד במרכז אתר בניה בין שני מגדלים. חלקו האחורי של המנוף קרס והתרסק. 3 פועלים נמחצו למוות מעוצמת הפגיעה, פועל נוסף שנלכד על המנוף חולץ כשהוא ללא רוח חיים."

משה גומרו מפקד זק״א מחוז מרכז, סיפר כי מדובר "זירה קשה ומזעזעת התגלתה לעיני, כל חלקו האחורי של המנוף היה מרוסק ומעוך על הקרקע לאחר שנפל בעוצמה במהלך פריקתו, עוצמת הפגיעה היתה קשה וקטלנית. פרמדיק מד״א אישר את מותם של ההרוגים במקום. צוות מורחב של מתנדבי זק״א שפלה טיפלו בגופות ההרוגים בזירה הקשה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

והוסיף "לצערי בסוף שבוע האחרון מתנדבי זק"א טיפלו בשני הרוגים בתאונות עבודה בשני אתרי בניה שונים. חייבים לעשות פעילות הסברתית באתרי הבניה על החשיבות במיגון בזמן העבודה כדי למנוע עוד טרגדיות קשות מסוג אלו".

כוחות משטרה הוזעקו למקום האירוע ופתחו בחקירת הנסיבות. חקירת התאונה הקטלנית הועברה לטיפול מפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ).

בעקבות האירוע עוכבו 8 בעלי תפקידים שונים באתר העבודה וחלקם נחקרו באזהרה. כמו כן הוצא צו הפסקת עבודה מיידי למקום.

צילום: זק״א
צילום: זק״א
צילום: זק״א
צילום: זק״א
צילום: זק״א
צילום: זק״א
צילום: זק״א
צילום: זק״א

Back to top button