חדשות הארץמבזקים

מוצר שנהגה ע״י צוותי מגן דוד אדום זכה במקום הראשון בתחרות ההאקתון

המוצר הייחודי, מאפשר רישום אוטומטי של כל שימוש בציוד רפואי באמבולנס. החובשים והפראמדיקים של מד״א, שמתחילים משמרת, מחויבים לבצע בדיקה מקיפה של הציוד באמבולנס. באמצעות המוצר שנהגה ע״י צוותי מד״א ופותח על ידי שלושה סטודנטים במרכז האקדמי לב (מכון לב) בירושלים, ייחסך זמן יקר, בו יוכלו הצוותים הרפואיים של מד״א לצאת להציל חיים.

הזכייה במקום הראשון בהאקתון השנתי של מכון לב ירושלים, מבין עשרות מיזמים, היא נקודת השיא בשיתוף הפעולה בין מגן דוד אדום למכון, בחודשים האחרונים. צוות מד״א ירושלים בראשות סגן מנהל המרחב אבי חובב, מ"מ אחראי ההדרכה במרחב איציק גולדפרב ומדריך בכיר במד"א מתניה פרנקל, הגה ויזם רעיונות אפשריים לתחרות ההאקתון, שמטרתם פיתוח טכנולוגיות לצורך הצלת חיים. שיתוף הפעולה צפוי להימשך, וכבר בחודש הבא מד״א תשתתף בהאקתון נוסף.

הסטודנטים שזכו בהאקתון עם המוצר של מד"א, הם דוד זימברקנופף, סטודנט לאלקטרוניקה, דניאל גרונברגר ודניאל וופשוק, סטודנטים למדעי המחשב. שלושתם במקור מסאו פאולו, ברזיל. דניאל וופשוק הוא חובש מתנדב במד"א מזה כשנה, זאת במקביל ללימודיו במכון לב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מ"מ אחראי ההדרכה במרחב ירושלים של מד״א, איציק גולדפרב: "היום בעת קבלת הפרס הראשון, סיימנו פרק חשוב ומלא אתגרים, שמסמן התחלה של עבודה משותפת של מד״א עם מכון לב במיזמים נוספים. האירוע ריגש אותי מאוד. מקסים לראות צעירים שאפתנים ומוכשרים שמעזים ויוצרים, כשמטרת העל היא כמובן הצלת חיים".

ערן יומטוביאן, מנהל מרכז היזמות לב-טק במכון לב ירושלים: "אנחנו תמיד מנסים לתת לסטודנטים שלנו ניסיון פרקטי, ולהתמקצע תוך כדי הלימודים. שיתוף הפעולה עם מגן דוד אדום מאפשר לנו להעניק לסטודנטים את כל זה, תוך עבודה על מיזמים שתכליתם הצלת חיים, כאשר הסטודנטים מרגישים סיפוק רב. מרכז היזמות לב-טק של מכון לב ייתן לסטודנטים את כל האמצעים והסיוע הדרושים, על מנת לפתח עוד את המיזם ולהפוך אותו למוצר מוגמר".

חבר בקבוצה הזוכה וחובש במד"א, דניאל וופשוק: "מאז שהייתי קטן, רציתי לסייע לאנשים ולהציל חיים. כשהגעתי לארץ מסאו פאולו, הגשמתי חלום ועשיתי קורס חובשים במד"א. מאז, אני מתנדב באופן קבוע במגן דוד אדום. ההזדמנות שנוצרה לי כסטודנט במכון לב, בהאקתון, לתרום בדרך אחרת שאני מאמין שתציל חיים רבים, משמחת אותי מאוד".

צילום: דוברות מד"א

Back to top button