חדשות הארץמבזקים

תשומת לב מיוחדת למטופלים ובני משפחותיהם בפוריה

במסגרת תכנית "בוחרים גליל" במרכז הרפואי פדה פוריה, ובשיתוף עם צוות המלר"ד והאח האחראי משה בן סימון, יזמו שש סטודנטיות לרפואה מהפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן בגליל, מיזם ייחודי. המיזם נועד להקל על השהות ולשפר את חוויות המטופל והמלווה בחדר המיון.

בפרוייקט לוקחות חלק שש סטודנטיות מתוכנית בוחרים גליל: אדר מנחם, יהל שמש, יעלה קפלן, אליסה סרדס, שיר גואז ודנה אלחדד. אדר מנחם, הסבירה, "בחרנו להתרכז באנשים שמגיעים למלר"ד (מיון) מתוך זיהוי צורך חברתי אמיתי, ומאמונה כי השהות במיון אינה פשוטה ומלווה באי ודאות וחששות רבים. אנחנו משוכנעות שהפעילות שלנו תאפשר להקל במקצת ולהנעים את השהות וחווית המטופל במיון ובנוסף תביא לתוצאות טיפוליות מיטביות עקב הרגעת המטופל וסביבתו".

משה בן סימון מוסיף, "אנחנו כבר רואים את התוצאות של הפעילות החשובה הזו, זה משפר את האווירה מוריד מתח ומאפשר לצוות לבצע את עבודתו בצורה מהירה, נעימה ויעילה יותר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרויקט שהחל בחודש מרץ, מבוסס על מתנדבים אשר נמצאים במחלקה ומסייעים למטופלים ובני משפחותיהם, בשלב זה הפעילות מתקיימת רק בשעות אחה"צ . מלווים ובני משפחה יכולים לפנות בכל עת למתנדב, והוא מסייע בהכוונה לבדיקות בקמפוס המרכז הרפואי, מידע לאיזה רופא עליהם להמתין ומה מיקומם בתור, סיוע ומידע אשר עוזרים לפזר את אי הוודאות , למנוע חשש ומתח מצטבר.

במסגרת המיזם ובשיתוף עמותת 'זיכרון חיה', המתנדבים מציעים למטופלים ולבני משפחותיהם, שתייה חמה, כריכים וכיבוד קל (ללא עלות). בעתיד תוצב במקום עמדת טעינת פלאפונים מהירה ועמדה חינמית להשכרת קפוצ'ונים לימים קרים.

אדר מציינת את התגובות החמות מהמטופלים ובני משפחותיהם, " מגיבים בחיוב לפרויקט, רבים ציינו בפנינו שחווית המיון הפכה נעימה יותר. ניכר כי המלווים נעזרים בנו להכוונה ולשאלות בירוקרטיות. מטופלים ומלווים רבים חיפשו אותנו , בתום הטיפול כדי להודות לנו"

תכנית 'בוחרים גליל' מייסודה של הסוכנות היהודית, פועלת בשיתוף עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הנגב והגליל ומפעל הפיס.

צילום: דוברות המרכז הרפואי
צילום: דוברות המרכז הרפואי

Back to top button