צרכנות

דשן אורגני הומס תולעים

כל תהליך גידול של תוצרת חקלאית כלשהי, דורש בו שימוש בדשן. הדשן הוא חומר המשמש להעשרת הקרקע ולהעשרת הגידול עצמו בתרכובות יסודות ובמינרליים אשר חשובים מאוד עבור צמחים לצורך צמיחה איכותית. כיום ניתן למצוא שני סוגי דשנים בסיסיים אשר חקלאים משתמשים בהם: דשן כימי ודשן אורגני. על אף שבעבר הבחירה הטבעית עבור על חקלאי להעשרת הקרקע והגידולים הייתה הדשן הכימי, כיום הבחירה של לא מעט חקלאים היא דווקא בדשן אורגני. לדשן אורגני יש ישנם יתרונות הן עבור התוצרת החקלאית שמגיעה לצרכן והן בתהליך הגידול עצמו.

דשן כימי- במה מדובר

דשן כימי הוא דשן אשר מיוצר באופן סינטטי ותעשייתי. דשן זה מורכב משילוב של גזים, חומרי פסולת לא אורגניים ומינרליים. הפקת המינרליים עבור הדשן הכימי לרוב תתבצע באמצעות תהליכים כימיים שונים. דשנים כימיים הם שנים זולים ובעלי פעולה מהירה ולכן לא מעט חקלאים בוחרים דווקא בהם. את הדשנים הכימיים ניתן למצוא במגוון צורות כגון: גלולות, גרגרים, נוזל ועוד. החסרונות בדשן הכימי הם: ראשית כל, הדשן הכימי איננו משמר את הפוריות של האדמה לטווח הרחוק. שנית, מדובר בדשן שיכול להזיק לקרקע ואף גורם לתלות של האדמה והצמחים בו, כאשר משתמשים בו באופן ממושך. בנוסף לכך, כאשר משתמשים בדשן כימי במינון גבוה, הוא יכול לפגוע בצמחים. הדשן הכימי ידוע כדשן שיכול לפגוע בסביבה ובאופן כללי התוצרת החקלאית הנוצרת תוך כדי שימוש בדשן כימי, פחות בריאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהו דשן אורגני

הדשן האורגני הוא דשן אשר עשוי מחומרים קיימים שונים כגון: פסולת של בעלי צמחים, אבקת מינרליים, פסולת של צמחים או חומרים שנוצרים באמצעות תהליך טבעי. הדשן האורגני מופק בתהליכים טבעיים, מחומרים טבעיים ולכן הוא טבעי יותר ובריא יותר הן לקרקע והן לגידולים. כיום ניתן למצוא 3 סוגים מרכזיים של דשן אורגני: דשן אורגני המופק מהפרשות של בעלי חיים המשמש לצורך העשרת הקרקע, קומפוסט אשר מהווה דשן אורגני שמיוצר בתהליך טבעי מזבל והומס אשר מהווה דשן אורגני שמתקבל כתוצאה מפירוק ביולוגי וכימי של חומרים אורגניים המתבצעים על ידי בעלי חיים כגון: תולעים.

הומוס תולעים- במה מדובר

הומוס תולעים הוא סוג של דשן אורגני. כיום ניתן למצוא הומוס תולעים המתחלק לשני סוגים: הומס שמהווה מקור ביולוגי של תולעים אדומות. את התולעים הללו יש למצות במיים, כאשר תהליך המיצוי כולל לעיתים הרתחה. ההומס מהווה כיום את הדשן האורגני הטוב ביותר לשימוש. בניגוד לדשנים אורגניים אחרים, ההומס איננו עשוי מפסולת שעלולה לכלול בה גם מזיקים שונים כגון חיידקים שיכולים לגרום למחלות. בנוסף לכך, ההומס מהווה דשן אורגני יבש ולכן יש סיכוי נמוך יותר שהקרקע תזדהם או שתפרוץ מגיפה כלשהי במקורה במחלה שעברה מבעלי חיים לבני אדם או לגידולים. אין ספק שחקלאים רבים בוחרים כיום דווקא בהומס תולעים כדשן אורגני הרלוונטי לצורך העשרת הקרקע והגידולים החקלאיים שלהם.

יתרונות דשן אורגני

היתרונות בדשן אורגני הם רבים: ראשית כל, מדובר בדשן טוב ויעיל יותר לקרקע, המשמר בטווח הרחוק את פוריות הקרקע. שימוש בדשן אורגני מצמצם את כמות הפעמים אשר יש צורך להשקות את הגידולים בתהליך גידול חקלאי. מעבר לכך, מדובר בדשן ידידותי לסביבה, אשר מפיק בסופו של דבר את הגידולים החקלאיים הבריאים והטבעיים ביותר עבור הצרכן. אנשים רבים המחפשים כיום פירות או ירקות בריאים, בוחרים דווקא בפירות או ירקות שגדלו בתהליך אורגני, שכלל בו בין היתר גם דישון אורגני.

תגובה אחת

Back to top button