מבזקיםרצועת עזה

הפסקת אש בין ישראל לחמאס? אז זהו… שממש לא

על פי דיווחים שפורסמו הערב (שני) בתקשורת הישראלית, ישראל וחמאס הגיעו להסכם של הפסקת אש בן חצי שנה. אולם, בשטח ובפועל זה נראה אחרת – משבוע שעבר ועד הערב נרשמו בעוטף עזה מעל 15 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מעזה, נרשמו מעל 30 אירועי ירי הרחקה ועוד עשרות זרים של בלונים שנחתו בשטחנו. רק היום נחתו כ-3 זרים של בלוני נפץ ותבערה שנשלחו מרצועת עזה באשכול ובשער הנגב.

במהלך היממה האחרונה איתרו כוחותינו מטען נפץ רב עוצמה שהוטמן בגדר המערכת בצפון הרצועה שמטרתו לפגוע בכוחות. בנוסף, אותר הבוקר קרע גדול בגדר לאחר שמחבלים חתכו אותה באמצעות קטרים.

הפרות סדר בעזה – תמונת ארכיון צילום ערבים

נציין שלמרבית האירועים המתרחשים במרחב רצועת עזה אזרחי ישראל כלל לא נחשפים, לעיתים כי מדובר באירועים נקודתיים ושגרתיים כמו ירי הרחקה ששום ערוץ חדשות לא מדווח (בדומה לזריקות אבנים ללא נפגעים באזור יו"ש) ולעיתים אירועים שהצבא "סוגר" אצלו ולא משחרר מידע לתקשורת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שישי הקרוב מזמין ארגון הטרור חמאס את תושבי הרצועה להגיע לגדר המערכת על מנת להתעמת עם כוחות צה"ל ב-5 מוקדים שונים.

נבהיר, כי הטרור מרצועת עזה נמשך כל הזמן 24/7 מסביב לשעון. ביום שבת האחרון ירה ארגון הטרור חמאס 3 רקטות לעבר הים מצפון עזה כחלק מההכנות לעימות עתידי מול מדינת ישראל.

על פי הפרסומים שהגיעו מהתקשורת הישראלית חמאס התחייב להפסיק את הטרור מעזה וישראל התחייבה לתת הקלות במעברים, להרחיב את שטח הדייג ולאפשר הכנסת סחורות לרצועת עזה.

בפועל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו לא נותן לארגוני הטרור בעזה כלום. לכן אנחנו רואים את המשך הטרור ולכן אנחנו נמשיך לראות את הטרור מעזה. מדינת ישראל אמרה באופן הכי גלוי שיש, עד שלא יוחזרו החיילים והנעדרים שמוחזקים בידי חמאס, תתקבל ההכרה במדינת ישראל על ידי חמאס ופירוז הרצועה, ישראל לא תמהר לתמוך ולסייע בשיקום רצועת עזה.

צילום: קובי גדעון לע"מ

ארגון הטרור חמאס ממשיך להתעקש ולסרב להתפרק מנשקו. בחמאס אמרו שהנשק ישמש אותם לעימות מול מדינת ישראל שאותה הם רוצים להשמיד.

כמו כן, לאה ושמחה גולדין, הוריו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה, תוקפים הערב את ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו על רקע הפרסומים על הסכם שגובש בין ישראל לחמאס.

לאה ושמחה גולדין מציינים כי ״נתניהו הבטיח לנו שלא תהייה הסדרה בלי החיילים ואף התחייב בנושא באופן פומבי. ההסכם עם חמאס זאת הונאה של המשפחות שממתינות כבר כמעט 5 שנים להשבתם של הבנים משדה הקרב ושל הציבור שמאמין בערכי צה״ל. ההסכם הכושל שגובש הוא מתנה וניצחון תודעתי לחמאס שבעזרת בלונים הכניע את נתניהו וממשלתו״.

כפי שאזרחי ישראל יודעים מניסיון העבר, בסיום כל סבב לחימה הדיווחים על הפסקת אש הגיעו מצד הפלסטינים באמצעות אל ג'זירה. מה שמעלה תמיהה בנוגע לאמינות הדיווחים בישראל על הפסק אש בין הצדדים, כשבצד השני שקט – דממה, ללא שום אזכור פרט לציטוטים של התקשורת הישראלית. כמו כן נבהיר ששום גורם רשמי בישראל לא התייחס או אישר את הפרסומים – מה שמעיד שהכל המצאות.

פאוזי ברהום, דובר תנועת ההתנגדות האסלאמית "חמאס"

‏דובר חמאס, פאוזי ברהום אמר הערב בהתייחסו לדיווחים על הפסקת אש כי "אין שחר למה שמדווח בכלי תקשורת ישראלים, בדבר הסכם רגיעה למשך שישה חודשים. אנו מדגישים כי הפסקת האש בין ההתנגדות לבין הכיבוש היא בתמורה למחוייבות ישראל ליישם את כל ההבנות".

העיתונאי איאד אל-קרא, המזוהה עם חמאס התייחס אף הוא לפרסומים בישראל על הפסקת אש בין הצדדים ואמר שמדובר בספין של ישראל, "ההדלפות בדבר הרגיעה לשישה חודשים, הן מהלך פנים ישראלי והוא בא כחלק מהערמומיות שמפעיל ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. עד כמה שידוע לי, אין רגיעה בין הצדדים".

גם דובר חמאס, חאזם קאסם, הכחיש את הדיווחים שפורסמו בתקשורת הישראלית על תנאי ההבנות בין ישראל לחמאס בחסות מצרים ובהודעה שפרסם כתב "הפרסומים הערב על הפסקת אש למשך שישה חודשים הוא מופרך. הפסקת האש בין ההתנגדות לכיבוש הישראלי עומדת בתמורה להתחייבות הכיבוש ליישם את ההבנות."

דובר חמאס, חאזם קאסם

Back to top button