מבזקיםרצועת עזה

חמאס והג'יהאד האסלאמי מכחישים: "אין שחר לדיווחים בישראל"

חמאס וג'יהאד האסלאמי הכחישו הערב (שני) את הדיווחים בתקשורת הישראלית על הסכם הפסקת אש בעזה למשך שישה חודשים.

פאוזי ברהום, דובר תנועת חמאס, אמר כי "הפסקת האש בין ההתנגדות לכיבוש עומדת בתמורה להתחייבות הכיבוש ליישם את כל ההבנות."

מצדו של דאוד שיהאב, מנהיג הג'יהאד האסלאמי על הדיווחים המגיעים מישראל על הסכם הפסקת אש עם עזה אמר כי "מה שהתקשורת הישראלית דיווחה על הפסקת אש במשך שישה חודשים, דברי הבל. הפסקת אש תהיה רק בתמורה להתחייבות הכיבוש להפסיק את התוקפנות וליישום ההבנות לשבירת המצור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חמאס והג'יהאד האסלאמי. צילום: תקשורת ערבית

תגובתם הרשמית של החמאס והג'יהאד האסלאמי הינם בתגובה לפרסום הערב במהדורת החדשות בערוץ 12 של העיתונאי רוני דניאל שציין כי הוסכם על הפסקת אש בת שישה חודשים בין ישראל לחמאס." בדיווח נמסר כי "ההסכם הושג באמצעות תיווך וחסות של מצרים והאו"ם שכולל את עצירת ההפגנות בגבול עזה"

על פי הדיווח אין מדובר בהסכם כתוב אלא בהבנה הדדית בין חמאס לישראל.

עוד לפי הערוץ, הפלסטינים יפסיקו את ההפגנות בגבול עזה, יגרשו את המפגינים למרחק של 300 מטר מהגבול, יבלמו את יחידת התיזוז הלילי ומפגיני היחידות שפועלות בים. בתמורה, ישראל תרחיב את הדיג ל -15 מיילים ימיים, תפעל ליוזמות בינלאומיות בחסות האו"ם, תוביל ותסייע הומניטרית כולל הכנסת תרופות, תנהל משא ומתן בנוגע לבעיית החשמל, תאשר העברת סחורות דרך המעברים ותאפשר העברת כספי הסיוע".

עוד נמסר כי "אם אכן תישמר הפסקת האש במשך שישה חודשים, יתחיל משא ומתן עמוק יותר בעניין השבויים והנעדרים הישראליים המוחזקים בעזה", כך על פי הדיווח בערוץ.

חמאס והג'יהאד האסלאמי. צילום: תקשורת ערבית

Back to top button