צרכנות

להוציא ויזה לארה"ב – שלב אחר שלב

הוצאת ויזה לארה"ב תאפשר לך להיכנס אליה. התהליך אינו מסובך מדי, אך ישנן בקשות רבות שנפסלות בשל פעולות שניתן לעשות אחרת. על מנת להבין מה יידרש ממך, הכנו עבורך את המדריך כיצד להוציא ויזת תייר לארה"ב, שלב אחר שלב.

שלב ראשון – הבנה מה נדרש ממך

בתחילה עלייך להבין מה נדרש ממך. לצורך כך כדאי להכיר את ההבדלים בין הוויזות השונות לארצות הברית. רוב האנשים מבקשים להגיע לארה"ב לצורך טיול או ביקור חברים ובני משפחה ועל כן הוויזה שתידרש להם תהיה של תייר. אנשים אשר מעוניינים לעבור למדינה או לעבוד בה יצטרכו לעבור תהליך מורכב יותר.

ויזת תייר מוגדרת כסוג 1B או 2B והיא מיועדת אך ורק לטיול. כלומר, אין לעבוד במדינה (באף מדינה בארה"ב) וניתן לשהות בה ברציפות למשך שישה חודשים. ויזה לארה"ב תקפה למשך עשר שנים ולאחר שיצאת מהמדינה אין צורך להוציא ויזה חדשה עד לתום תקופה זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שלב שני – מילוי הטפסים באתר של השגרירות

באתר של הקונסוליה האמריקאית ישנו טופס בשם DS160 ויש למלא אותו בצורה מסודרת. הטופס לא דורש מומחיות רבה, אך הוא כן דורש התייחסות והבנה של מה שנדרש בכל שלב. כיוון שאנשים רבים מסתבכים, לא בטוחים וממלאים לא נכון את הטופס, ניתן להיעזר בחברה מקצועית ולהימנע מטעויות.

יש לזכור כי אישור קבלת ויזה לארה"ב תלוי בטפסים הללו. מילוי לא נכון שלהם יכול להוביל ולמעשה מוביל לסירוב הבקשה.

שלב שלישי – צילום

לבקשה יש לצרף צילום מתאים. על הצילום להיות בגודל של 51 מ"מ מרובע, עליו להיות ברור על רקע לבן, להדגיש את הפנים ולהיות צבעוני. חשוב מאד שהתמונה תהיה עדכנית ועל כן יש לצרף רק צילום שנלקח בחצי שנה שלפני הגשת הבקשה.

כל מי שמסתבך יכול לפנות אל חנות צילום המתמחה בתחום תמונות הפספורט ושמכירה את הדרישות של הקונסוליה האמריקאית ולבקש לעשות צילום לוויזה לארה"ב.

שלב רביעי – תשלום אגרת הוצאת ויזה לארה"ב

יש לשלם סכום של 160 דולר אמריקאי על מנת שהבקשה תגיע לטיפול. התשלום אינו אומר שהבקשה שלך אושרה אלא אומר שהיא תגיע לכדי טיפול. באפשרותך לבצע את התשלום לקבלת ויזה לארה"ב דרך כרטיס האשראי או לפנות אל בנק הדואר עם הטפסים שניתן להוריד באתר.

בכל מקרה חשוב מאד לשמור את אישור התשלום ולהגיע איתו לראיון בשגרירות (ניתן לשער שאיש לא יבקש לראות אותו, אך לכל מקרה כדאי להביאו).

שלב חמישי – הגעה לראיון

רוב הראיונות פשוטים ובמיוחד כאשר מדובר בוויזת תייר לארצות הברית. עם זאת חשוב מאד להגיע בדיוק בשעה שנקבעה לך, עם כל הטפסים כשהם מודפסים. מעבר לטפסים לא ניתן להיכנס אל השגרירות עם תיקים וכל פרט אישי אחר.

Back to top button