צרכנות

העברת כספים מחו"ל – דגשים חשובים

בעידן הגלובליזציה שבו אנחנו חיים העברת כספים מחו"ל היא פעולה נפוצה מאוד, ובמקרים רבים אפילו יומיומית. ישנם לא מעט עסקים בישראל שלקוחותיהם פרוסים בכל רחבי העולם, וכמובן שגם למשקי בית פרטיים ישנן שלל אינטראקציות עם גורמים מעבר לים שמחייבות גם העברה של סכומי כסף כאלה ואחרים משם לכאן.

למרות זאת, הבנקים מערימים לא מעט קשיים על העברה של כסף לישראל, וזאת בטענה שהתקנות לגבי איסור הלבנת הון מחייבות אותם ושלמעשה אין להם שיקול דעת.

מה קובע החוק לאיסור הלבנת הון?

חוק איסור הלבנת הון, שכאמור יש לו השלכות משמעותיות לגבי העברת כספים מחו"ל לארץ (וגם מישראל לחו"ל, כמובן), נכנס לתוקף בשנת 2000. מעניין לדעת שהמחוקקים בארץ כלל לא רצו בו, אולם לחץ אמריקאי הוביל בסופו של דבר לחקיקה ולכניסתה לתוקף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עפ"י חוק זה והתקנות שנקבעו בעקבותיו, על כל העברה – לכל כיוון שהוא – של יותר מ-100,000 ₪ ישנה חובת דיווח. יוצא דופן הוא עולה חדש שמחויב לדווח רק על סכום של יותר מ-1.25 מיליון ₪ (בכניסתו הראשונה לישראל. לאחר מכן חלה עליו החובה הרגילה).

מהי החובה של הבנקים לפי החוק?

בנק שמונע העברת כספים מחו"ל עושה זאת בדרך כלל עקב חוסר רצון לספק מאוחר יותר דין וחשבון לרשויות, שכן חוק איסור הלבנת הון מטיל את האחריות על המעקב ועל הדיווח לגבי הכנסות כספים לישראל והוצאות כספים ממנה על הבנקים.

לפי החוק בכל בנק חובה למנות אדם לתפקיד שנקרא "קצין ציות", והוא זה שאמור לוודא כי כל פעולה כספית בסכומים גבוהים, כאמור 100,000 ₪ ומעלה, מתבצעת כחוק ולא נועדה להלבין פעולות לא חוקיות.

יחד עם זאת ישנם מקרים רבים שבהם הבנק מגלה להיטות יתר ומונע העברות כספים לגיטימיות לחלוטין. במקרים אלה מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד בעל ניסיון בהתנהלות מול הבנקים ובפרט לגבי נושא ספציפי זה.

העברת כספים מחו"ל בלי להסתבך עם הבנק

בכל מקרה שבו הלקוח מגיע עם עורך דין בנקים מסחריים מתייחסים אליו באופן שונה. כשם שהבנק לא מעוניין בעימות עם הרשויות ולכן מנסה למנוע העברות כספים מחו"ל ולחו"ל גם כשאין חשד מוחשי לעבירה, כך הוא גם לא מעוניין בעימות מול איש מקצוע מיומן ומנוסה, שיודע בדיוק מה קובע החוק ומהו תחום הסמכות של הבנק.

השירות של עורך דין אמין ומקצועי יעזור לכם גם להשלים כל העברת כספים מחו"ל בלי לעבור על חוק איסור הלבנת הון. כאמור גם פעולות לגיטימיות לחלוטין חשוב להשלים בהתאם לתקנות ולדרישות, ועל מנת לא לשלם מחיר יקר על הפרה של כללים פורמליים כאלה ואחרים, חשוב להכיר אותם והתנהל בהתאם – מידע זה מתקבל כמובן רק מעורך דין בעל ניסיון רב בהעברות כספים לישראל וממנה.

Back to top button