צרכנות

עורך דין נדלן

תחום הנדלן הינו רחב וכולל חוקים מורכבים, בנייה, השבחת קרקעות ונכסים, פעילות ענפה מאוד של עסקאות מורכבות ועוד. בשל כל המורכבות הזאת יש צורך בייעוץ וליווי של עורכי דין ומומחים אחרים בתחום. למעשה, ללא מעורבות פעילה של עורך דין נדלן לא ניתן לבצע עסקת מכירה מסיבה פשוטה. כל עסקה כזאת חייבת להיערך על בסיס הסכם מסודר שרק עורך דין יכול לעשות. הוא המורשה על ידי המוסדות הממשלתיים ואף עורך את ההסכמים בהתאם להוראות החוק.

עורך דין נדלן דב דוניץ בודק כל עסקה טרם הכנת החוזה. בין היתר, הוא מוודא שהנכס, אכן, רשום על שם הקונה, שאין עליו שעבודים, עיקולים וחובות אחרים. שאין בו ליקוי בנייה ועוד. את כל זה הוא בודק בטאבו, אצל החברה המשכנת, במנהל, ברשות המקומית, בועדות האזוריות לתכנון ובנייה ועוד. קיימות עסקאות מורכבות דוגמת תמ"א 38, פינוי ובינוי ועוד. עו"ד תמ"א 38, למשל,  מתמחה בכל פרויקט כזה ומומלץ לוועד הבית המעורב באחד כזה לשכור שירותיו. כאן השירות יהיה צמוד ביותר ויכלול טיפול מקיף לאורך כל התהליך.

תפקיד אחר של עורך דין נדלן הוא בדיקת נושא המיסוי בכל עסקה. יש מיסים שונים כגון: מס שבח, רכישה, מיסים עירוניים, היטלי השבחה ועוד כהנה וכהנה. המיסים משתנים מעסקה אחת לשנייה, לעיתים, יש חיובים גבוהים, פטורים במקרים מסוימים, הקלות ועוד. בכל פרויקט נקבע מיסוי אחר, ולעיתים, המיסים הם כה גבוהים שההמלצה תהיה להימנע מביצוע העסקה. תפקיד אחר שלו הוא רישום הנכס הנקנה על שם הרוכש ואת זאת הוא עושה בעיקר בטאבו.  לכל הפעולות הללו נדרשת אחריות רבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנשים הרוכשים דירות למגורים משלמים עליהם סכומים גבוהים ממיטב כספם, ולרוב, סכומים שנצברים בעמל של שנים. ברוב המקרים, הם אף לוקחים משכנתאות להשלמת הסכום המבוקש. משום כך, יש צורך לבדוק לעומק כל רכישה כזאת ויש צורך בליווי צמוד של עורך דין נדלן המתמחה בתחום. בהכנת ההסכם מבטיח עורך הדין את כספו של לקוחו על ידי הכנסת סעיפי התניה שונים. הוא יחזיק אצלו בנאמנות כספים של המוכר על להשלמת כל התחייבויותיו כלפי הרוכש, וכן הלאה.

Back to top button