צרכנות

עורך דין צוואות

צוואה הינה מסמך שנכתב כאשר הכותב עדיין בחיים, ובה  הוא מורה איך לחלק את רכושו לאחר מותו. קיימות מספר צוואות המוכרות על ידי החוק. צוואה בנוכחות עדים היא אחת המקובלות ביותר מאחר והיא נערכת על ידי עורך דין וחתומים עליה שני עדים. כאן, בדרך כלל, אין טעויות מאחר ועורכי הדין הינם מיומנים בעריכתם. צוואה הדדית נערכת על ידי שני בני זוג כאשר היא מחייבת את שניהם ואף אחר לא יכול לשנות אותה לבדו וכרצונו כל עוד בן הזוג השני בחיים.

אחרות הן כאלו הנכתבות בכתב יד על ידי הבעלים ללא מעורבות כלשהיא של משפטן, יש גם כאלו הנאמרות בעל פה כאשר המוריש הוא על ערש דווי ואחרונה, שתדירותה  נמוכה, היא צוואה ברשות. במקרים רבים, חלוקת העיזבון איננה נעשית שווה בשווה. כאשר אי השוויון בולט יכול הצד הנפגע לטעון נגד חוקיותה. עורך דין צוואות המתמחה בתחום יכול לייצג אותו ולנקוט במספר מהלכים: התנגדות, פסילה וביטול. כמובן, שבכל מקרה הוא חייב להביא תימוכין לטענותיו ואת זה הוא עושה בעזרת מסמכים, עדויות בעל פה או מוקלטות ועוד חומרים אחרים.

ערעור על חוקיות יכול להתבצע תוך 14 יום מהמועד בו רשם הצוואות פרסם את חלוקת העיזבון ברשומות. חובת ההוכחה במקרה כזה היא על המתנגדים ומומלץ שהם יתנגדו במקרים הבולטים האלו: כאשר יש חשד להשפעה שאיננה הוגנת על החלטות המנוח, במקרים בהם הוא נסחט, אוים או נאנס לכתוב אותה תחת לחץ, כאשר יש תרמית בעת הכתיבה, כאשר הוא היה חולה במחלה גופנית או נפשית אשר משבשת את צלילות דעתו. בכל המקרים הללו יש חשש שהנכתב אינו משקף את רצונו האמיתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורך דין צוואות ייצג את לקוחותיו בבית המשפט ויטען טענותיו. הוא ייעזר במסמכים רפואיים ואחרים, בעדויות, צילומים, חוות דעת ובחומרים נוספים אחרים התומכים בטענות לקוחותיו. דיונים אלו נחשבים לרגישים מאוד בגלל שמדובר על שארי בשר קרובים. יחד עם זאת, כל הישג שיביא לטובת לקוחותיו יסייע להם הגיע לצדק וישדרג את איכות חייהם. מומלץ להיעזר  במשפטן בעל מוניטין בתחום.

תגובה אחת

Back to top button