צרכנות

מצברים עד הבית

המצבר מספק את האנרגיה הדרושה להנעת המנוע. המתנע יוצר ניצוץ חשמלי אשר גורם לדלק שבמנוע לבעור. הוא נטען כאשר המנוע פועל. כאשר הרכב כבוי הוא ממשיך לספק אנרגיה למערכות התאורה, המולטימדיה, החלונות החשמליים ועוד. מבחינים במצברים בהספקים שונים. אלו שברכב הפרטי הינם בני  12 וולט, ולרוב, הספק האנרגיה שלהם נע בין 45 ל90 אמפר. ההחלטה נקבעת על ידי היצרנים בהתאם לצריכת האנרגיה המערכתית  הנדרשת לכל דגם. משאיות ורכבים כבדים וגדולים אחרים משתמשים במצברי 24 וולט.

מבחינים בשני סוגים: סגורים אשר אין צורך לטפל בהם. ופתוחים עם פקקי פלסטיק אותם יש לפתוח מדי פעם כדי לוודא שמפלס המים בהם תקין. אורך חיי מצבר רכב פרטי הוא כ 3 עד 4 שנים, אבל הוא יכול לסיים חייו גם לפני כן בגלל תקלה, קצר, בלאי מוקדם ועוד. ניתן לבדוק את התקינות באמצעות מכשיר מיוחד הבודק את עוצמתו. לעיתים, ניתן, להרגיש כי הוא עומד להפסיק לפעול, ובעיקר, כאשר ההנעה קשה ואיננה מגיעה בקלות. מומלץ כבר ברגע זה להחליף, אחרת, עלולים להיתקע באמצע או לפני נסיעה חשובה.

כאשר הוא "מת" יש להתקין חדש. מוסכים וחשמלאי רכב שונים מספקים את השירות במוסך או בכל מקום נדרש. ההגדרה המקובלת היא "מצברים עד הבית" כאשר הכוונה היא לכל מקום שבו הרכב תקוע. כאשר מזמינים שירות יבקש המתקין לקבל את פרטי הדגם הקיים במכונית. רבים מעדיפים שהחדש יהיה מאותו דגם אבל כל מצבר בעל תכונות זהות יהיה טוב ויעשה את העבודה. התקנה חייבת להתבצע על פי כל הכללים. יש להקפיד שהוא יונח ויחוזק אל בסיס מיוחד  על מנת למנוע תזוזתו בעת הנסיעה. יש לבדוק שהחיבורים מהודקים ונקיים ללא קורוזיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לכל אחד יש אחריות יצרן ויש לוודא כי תאריך הייצור יהיה קרוב לתאריך ההתקנה. חברה המספקת שירות מצברים עד הבית או שירות במוסכיה  מחזיקה במחסניה את כל הסוגים הפופולאריים בשוק. השיקול בבחירתו נקבעת על פי הוראות היצרן, תכונותיו וכמובן, מחיר. על מצבר יש לשמור היטב על מנת שיחזיק מעמד תקופה ארוכה כל האפשר.

Back to top button