חדשות הארץמבזקים

ישראל מודה לראשונה: "חיסלנו את סמיר קונטאר בסוריה"

בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין ששודר הערב (חמישי) בערוץ 12 ישראל מודה לראשונה כי היא זו שחיסלה את רב המרצחים סמיר קונטאר ב-19 בדצמבר 2015.

סא"ל במיל' מרקו מורנו, קצין מודיעין לשעבר ביחידה 504, שניהל את הקשר עם המורדים הסוריים בשנים הראשונות של מלחמת האזרחים שהוביל את צה"ל לפרויקט "שכנות טובה", סיפר שמפקד המורדים סיפק לישראל מידע מודיעיני שהוביל לחיסולו של סמיר קונטאר, יד ימינו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

סמיר קונטאר. צילום: AP

בליל 19 בדצמבר 2015 המריאו מישראל שני מטוסי קרב של חיל האוויר וחדרו למרחב האווירי הסורי. המטוסים שיגרו ארבעה טילים לעבר בניין בן 6 קומות בג'רמאנה, דרומית לדמשק. בבניין היו באותו הזמן סמיר קונטאר שיחד איתו נהרגו עוד 8 פעילי חיזבאללה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כבר באותו ליל החיסול פרסמו כלי התקשורת בסוריה כי ישראל היא שביצעה את התקיפה ואף נטען כי המורדים הם שסיפקו את המידע שהוביל לחיסולו של קונטאר. יש לציין כי ישראל, כפי שתמיד נהוג, מעולם לא הודיעה רשמית או אישרה כי היא עומדת מאחורי החיסול. הערב כאמור נחשף באופן רשמי כי ישראל עמדה מאחורי הפעולה. בתוכנית עובדה ציינו כי הפרטים שהובאו בתוכנית עברו את אישור הצנזורה הצבאית.

סמיר קונטאר ונסראללה. צילום: AFP
סמיר קונטאר. צילום: AFP

2 תגובות

  1. למה? למישהו היה ספק שזה ישראל? כל מי שחושב שהוא יכול לפגוע בישראל ויישאר חי שיחשוב שוב… נסראללה לא יוצא מתחת לאדמה כבר שנים.

Back to top button