מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: מעסיק גרם מוות ברשלנות

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום בגין גרם מוות ברשלנות נגד מעסיק, יצחק בן חמו, אשר העסיק עובדים בגובה בניגוד לתקנות בטיחות בעבודה וכתוצאה מכך, עקב רשלנותו, נפל אחד העובדים מהגג ונהרג.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ואדים סיגל, הנאשם, שהיה הבעלים של עסק לעבודות מתכת ומסגרות, סיפק שירותי מסגרות עבור המפעל של חב' "איסכור שירותי פלדות בע"מ" בקריית גת.

ביום 06.10.16, הגיע הנאשם למפעל יחד עם עובדים, ביניהם דאהר אבו זלטה ז"ל, יליד 1976, שהיה זה יום העבודה הראשון שלו אצל הנאשם, לצורך ביצוע העבודה של תיקון גג באחד המבנים במפעל, שגובהו כ-9 מטרים. העבודה כללה פירוק איסכורית מפלסטיק שהונחה על הגג, וסיכוכו מחדש של הגג בלוחות איסכורית העשויה מפח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי כתב האישום, בעוד המנוח שוהה על הגג עם שאר העובדים ועוסק בהחלפת לוחות איסכורית, הוא דרך על אחד מלוחות האיסכורית עשוי פלסטיק שהונח במקור על הגג. כתוצאה מכך, הלוח נשבר והמנוח נפל מהגג דרך הפתח שנפער בו ותוך כדי הנפילה, נחבט בעוצמה במכונה שעמדה על רצפת המבנה, מתחת לגג. כתוצאה מהתאונה, המנוח נחבל חבלות קשות בכל חלקי גופו ונפטר כעבור מספר שעות בבית-החולים.

כעולה מכתב האישום, התאונה על תוצאותיה הקטלניות אירעה עקב רשלנותו של הנאשם, אשר אישר לעובדים להתחיל את העבודה על הגג, מבלי שנערכה בידי מהנדס או הנדסאי בניין בדיקה יסודית של הגג על כל רכיביו כדי לוודא שטיבם וחוזקם מאפשר ביצוע העבודה עליו בבטחה. הנאשם העסיק את המנוח בעבודה בגובה, מבלי שהמנוח קיבל הדרכה ממדריך מוסמך לעבודה בגובה, ומבלי שהיה בעל אישור תקף המעיד על ההדרכה. כלל העובדים ביצעו את העבודה על הגג, מבלי שהם מאובטחים בצורה כלשהי באחת מהמערכות למניעת נפילה המפורטות בתקנות העבודה בגובה, מבלי שהם רתומים ברתמת בטיחות ומבלי שננקטו אמצעים שימנעו נפילתם, בהתחשב במבנה הגג ובשבירותו, ומבלי שברשותם לוח דריכה מתאים, כדי שיונח כך שבזמן העבודה עליו תימנע שבירת סיכוך הגג. העובדים אף עבדו על הגג, מבלי שהותקנה באופן יציב ונאות רשת מגן מתאימה לאופי העבודה הנדרשת, זאת עפ"י תכנון, הנחיה והשגחה של מהנדס אזרחי רשום לפי חוק המהנדסים והאדריכלים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של גרימת מוות ברשלנות, וכן עבירות רבות לפי פקודת הבטיחות בעבודה.

אילוסטרציה

Back to top button