צרכנות

מה מכסה ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא ביטוח שמטרתו העיקרית היא לספק למבוטח הטבה כספית כלשהי במקרה של מוות, בפורמט של סכום חד פעמי גדול, או לחילופין – בפורמט של קצבה חודשית. לעיתים, הביטוח גם יכסה מקרים של פגיעה פיזית חמורה או מחלה קשה – בהתאם להרחבות השונות אותן רכשנו במסגרת ביטוח חיים. במקרה של מות המבוטח, ההטבה הכספית תינתן למעשה מוטבים רשומים בפוליסת הביטוח. אז מדוע כדאי לעשות ביטוח חיים, מה הוא מכסה ומה עוד חשוב לדעת בנושא? לפניכם המדריך השלם.

מדוע כדאי לעשות ביטוח חיים?

רובנו לא אוהבים לחשוב על המוות או על פגיעות פיזיות חמורות העלולות לקרות לנו, ומעדיפים לחיות בתחושה או בגישה של "לי זה לא יקרה". עם זאת, מטבע הדברים, רובנו חשופים למגוון סכנות על בסיס יומיומי, בין אם מדובר בנסיעה ברכב, במחלה פתאומית העלולה לפקוד אותנו או אף בהליכה ברחוב. ביטוח חיים למעשה דואג לכך שבמקרה ונפגע פיזית באופן קשה, או לחילופין – במקרה של פטירה, יהיה מי שידאג לנו או למוטבים שלנו מבחינה כלכלית. באופן זה, אנו יכולים לשמור על האנשים היקרים לנו גם לאחר לכתנו, ולוודא שיוכלו לשמור על רמת החיים אליה הורגלו, או לכל הפחות – להתקיים בכבוד גם בלעדינו.

למי כדאי לעשות ביטוח חיים?

ההמלצה לעשות ביטוח חיים תקפה לכל אדם, באופן גורף. אין ספק כי קיימים אנשים אשר מטבע אורח החיים שלהם או מקום עבודתם, חשופים לסכנות רבות יותר. אנשים העובדים, למשל, במקומות בעלי סיכון גבוה כמו מפעלים, בניין ועוד, חשופים בדרך כלל לסכנות רבות יותר. עם זאת, אין פירוש הדבר שאנשים אשר עובדים בעבודה סטנדרטית יותר, בעלת סיכון נמוך יחסית, כמו למשל עבודה משרדית – הם בהכרח מוגנים. כאמור, כולנו חשופים לסכנות, תאונות ומחלות בחיי היומיום שלנו, ולכן רצוי מאוד שכל אדם יבטח את עצמו בביטוח חיים, על כל צרה שלא תהיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה מכסה הביטוח ומתי הוא לא תקף?

בהגדרתו, ביטוח חיים מכסה בעיקר מקרים של מוות, כאשר לאחר מות המבוטח, יקבלו המוטבים בפוליסה את כספי הביטוח. עם זאת, כיום קיימות מגוון של פוליסות לביטוח חיים, המכילות הרחבות שונות לביטוח, ועשויות לפצות אותנו כלכלית גם במקרים בהם המבוטח לא נפטר בהכרח. כך, למשל, ישנן פוליסות המעניקות כיסוי ביטוחי גם כאשר המבוטח מגיע לגיל מסוים, מעורב בתאונה קשה או סובל ממחלה או נכות קשה. בכל הקשור לתוקף ותנאי הביטוח, חשוב לדעת כי העניין משתנה מהותית בין חברה לחברה ובין פוליסה לפוליסה. עם זאת, ברובם המוחלט של המקרים, הביטוח לא יהיה תקף במקרה של התאבדות המבוטח.

כיצד נבחר את ביטוח החיים המתאים?

בחירת חברת הביטוח ופוליסת הביטוח, עשויה לעיתים קרובות להיות מבולבלת – ולא רק בתחום של ביטוח חיים. עם זאת, בכל הנוגע לביטוח ספציפי זה, המצב עשוי להיות מבלבל אף יותר, בעיקר בשל ההרחבות השונות שניתן להוסיף לביטוח. ככלל, בתור התחלה, כדאי מאוד לבחור בחברת ביטוח ותיקה, מקצועית ומיומנת, הקיימת שנים רבות בשוק ומחזיקה בניסיון רב בתחום הביטוחים באופן כללי, ובתחום ביטוחי החיים באופן ספציפי. עניין זה יבטיח לנו ההתנהלות מול החברה, התביעות והפיצויים, יתנהלו במקצועיות וללא עיכובים מיותרים. שנית, כדאי מאוד לבחון את הפוליסה המוצעת לנו, את הכיסויים הקיימים בה ואת העלות החודשית נדרש אליה. חשוב מאוד להוסיף או להוריד הרחבות בהתאם לסיכונים שונים שאנו נתונים אליהם, כמו למשל עבודה בסיכון גבוה או אורח חיים הרפתקני שאנו מנהלים. בכל מקרה, חשוב מאוד לבחון את הסכומים בפוליסה, ולוודא שהם אכן יהיו מספקים במקרה של פטירת המבוטח.

Back to top button